Ik denk niet dat ik hem te warm aankleed. Niet anders dan anders eigenlijk. Romper, t-shirt met lange mouwen en daarover een dunne trui.
Als het goed is zit je nu bij de huisarts, maar mijn zoontje heeft wel eens een uitslagreactie op een virus. Dus niet vlekjes die bij een virus horen maar vlekjes als reactie op een virus. Meestal met rode bultjes maar zelfs een keer blauwe plekken met rode randen eromheen (EMM). Een soort toxische reactie noemen ze dat.
De huisarts denkt aan een allergische reactie. Ik denk zelf van niet, maar ik zal maar van haar deskundigheid uitgaan. Aangezien het zich nu uitbreidt, denk ik toch aan een kinderziekte. We houden het wel in de gaten. Bedankt! Nikita23, hoe kwam je erachter dat het om een toxische reactie ging? Hoe lang bleven de vlekken zitten en zaten ze over het hele lichaam of op een bepaalde plek?
Lisa heeft recentelijk ook zo iets gehad. Ze werd ziek naar de 2de MG prik als trigger, koorts, snootneus, hoesten en op gepaalde moment haar hele lichampje onder de vlekken zat, die leken heel veel aan die van jouw zoontje. Bij de cb hebben ze meteen aan waterpokken gedacht maar de natte bultjes kwamen de volgende dag niet, en toevallig was ik hetzelfde dag bij de huisarts die zei dat het een soort reactie op virus is. Naar 2 dagen waren ze allemaal weg.
Zesde ziekte is het zeker niet want dan hebben ze echt torenhoge koorts (mijn kleintje 41 graden!) en zijn ze echt heel ziek. De vlekjes komen dan alleen op hoofd en romp. Vijfde ziekte gaat wat kabbelender, kan zonder koorts en vlekjes op hele lichaam. Ik voelde de vlekjes wel degelijk zitten trouwens! Succes!!
De vijfde ziekte komt denkik het dichtst in de buurt. Maar goed, de behandeling is bij alle kinderziektes hetzelfde. Wachten tot het weggaat.... Hahhaa!
nee hoor, dit is alleen bij de 6e kinderziekte zo: eerste koorts en dan vlekken, de 5e gaat vaak juist samen
Koorts heeft hij niet of bijna niet gehad. Nou ja, we zien het wel. Hij is vrolijk en speelt heerlijk, dus hij heeft er geen last meer van.
ik wilde net zeggen het lijkt wel een allergische reactie mijn dochter heeft het ook eens gehad, zal eens kijken of ik een fotootje kan neerzetten.. het lijkt er erg veel op
Het lijkt er inderdaad erg op. Waarschijnlijk dus toch allergisch, maar waarvoor.... We komen het vast weer eens tegen. Ben jij erachter waardoor je dochter zulke uitslag kreeg?
ik dacht toch ook allergisch. Kan van alles zijn. Ik heb het zelf gehad van diclofenac, maar kan ook van een bepaalde vrucht zijn, noten, heeft ze iets anders gegeten afgelopen tijd? Probleem met dit soort dingen is dat het niet per se gelijk nadat ze er mee in aanraking is gekomen een reactie krijgen, dus wie weet kom je er nooit achter. Tot het weer een keer gebeurt.
ze had toen voor het eerst koolrabi op, en mijn moeder had haar een beetje lippenstift op gedaan dus 1 van die 2 het is ook maar eenmalig geweest, maar het was wel heel heftig... het begon bij de knietjes en elleboogjes en na een halve dag zat ze helemaal onder, en haar gezicht zette helemaal op, toen heb ik de dokter maar ff gebeld, toen bleek het dus een allegische reactie te zijn