Hoi iedereen, Miss kan iemand mij even helpen. Tygo is nu bijna 15 weken en hij slaapt nog 3 keer op een dag. 9.00 fles 10.00 OP BED (diepe slaap van 3 uur)1e slaap 13.00 fles 14.00 OP BED (onrustige slaap meestal na een uur weer wakker)2e slaap 16.00 fles 17.00 OP BED (ene keer wakker na een uur andere keer wakker maken om 7 uur)3e slaap 19.00 fles 19.30 OP BED (begint aan de nacht slaap met een voeding om 22.30) Nou heb ik begrepen dat als kinderen ouder worden ze juist het 2e slaapje langer en dieper 'moeten' slapen, maar Tygo doet dit juist in zijn 1e slaapje. Denken jullie dat ik hiet straks problemen mee ga krijgen? Moet ik het schema omgooien, door hem in de 2e slaap eerder te wekken ofzo?? Heeft iemand een adviesje??
Hoi! Mijn dochtertje is nu 12 weekjes oud en ze slaapt 's morgens na de eerste fles het fijnst. Is het een idee om je kleine iets langer wakker te laten, door hem bijvoorbeeld nog even in de box te laten 'spelen'? Of is dat geen optie? Mijn dochtertje is in totaal anderhalf uur wakker, van fles geven en verschonen tot knuffelen en alleen 'spelen'. Niet echt een antwoord op je vraag, maar ik vroeg me af of je er toch wat aan hebt!
Hoi, Mijn dochter is nu 13 weken en slaapt s'ochtends ook nog zo'n 3 uur. Dus ik denk dat dit wel normaal is en dat het later pas komt dat ze s'ochtends langer wakker blijven. Heerlijk toch even de ochtend voor jezelf of voor het huishouden of zo iets.
Oja ik vind het ook heerlijk hoor, kan ik mooi ff mijn huishouden doen. Fijn te lezen dat meer kindjes dit doen, ik lees vaak dat kindjes juist 's morgens wakkerder zijn en dan tussen de middag die lange slaap maken. Ik laat hem altijd even alleen spelen idd in de box of de wipstoel, maar als Tygo moe is is ie moe en dan wil hij gewoon naar bedje dus langer ophouden gaat niet, maar wel bedankt voor het meedenken!!
Die lange slaap tussen de middag komt vaak veel later pas, op deze leeftijd moet je je kindje gewoon lekker laten en hem zijn eigen ritme laten volgen, komt vanzelf goed!