Lastige keuze...

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Iba, 27 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iba

Iba Actief lid

26 mrt 2015
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Iba, 27 aug 2015
    Laatst bewerkt: 27 aug 2015
    Hallo,

Ik heb een vraag..

Ik zit inmiddels al sinds juni 2014 in de zw. Mei 2015 was ik weer beter gemeld maar door omstandigheden in juli 2015 weer in de zw.

Nu is mijn vraag, want ik wil wel graag werken en beter melden alleen weet ik niet of mijn gezondheid dat toelaat. Dus dat is overweging 1..

Ik kan zou namelijk kunnen werken tot 1 januari 2016, dan ben ik 7 maanden zwanger en dat zou mijn gezondheid miss wel aankunnen, weet dat helaas niet zeker.. Dat is 4,5 maand werken.. En zit in de overweging om het te proberen.. Alleen weet ik niet of ik dan nog recht heb op verlof en of ww? Stress is het laatste wat ik nu kan gebruiken tijdens m'n zwangerschap, of m'n gezondheid het toelaat is ook waar ik bang voor ben! Maar ik heb hiervoor altijdgewerkt en de muren komen thuis op me af en zou zo graag wat willen doen!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Iba,

Ik kan me goed voorstellen dat je graag weer aan het werk wilt maar dit moet natuurlijk wel mogelijk zijn vanwege je gezondheid.

Ik ga er van uit dat je op dit moment een Ziektewet-uitkering krijgt van UWV? Dan raad ik je aan om contact op te nemen met je re-integratiebegeleider om de situatie te bespreken. Je kunt je twijfel aangeven en vragen wat je het beste kunt doen.
    Als je belt met 0900 9294 kan de collega die je aan de lijn krijgt er voor zorgen dat de re-integratiebegeleider contact met je opneemt.

Heb je geen uitkering van UWV? Laat het dan even weten.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina