Min/plus uren tijdens zwangerschapsverlof?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Swopke, 28 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Swopke

Swopke Lid

28 jan 2015
    22
    0
    0
    Hallo,

Een vraag waar ik geen antwoord op kan vinden op het internet en waar ik toch wel heel benieuwd naar ben!

Ik ben fulltime (38 pw) werkzaam in de horeca en heb een vast contract. Ik werk in een seizoensbedrijf, wat betekent dat ik in de maanden november t/m maart over het algemeen gezien minuren maak (zo'n 20 tot 30 uur pw). Dit compenseer ik in de maanden daarom heen, maar voornamelijk in de maanden juni t/m september, waarin ik gemiddeld 50 tot 60 uur per week werk. Nu ga ik net deze maanden met zwangerschapsverlof, dit betekent dus dat ik mijn minuren niet echt kan compenseren dit kalenderjaar. Hoe werkt dit? Die minuren kan ik na mijn verlof nooit inhalen aangezien daar de werkgelegenheid niet voor is.

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Swopke,

Je hebt een contract voor een vast aantal uren maar werkt niet altijd even veel. De plus-uren en min-uren compenseren elkaar.

Je wilt weten hoe het zit tijdens je zwangerschapsverlof. Dit omdat je de in de winter minder gewerkte uren dan niet kunt compenseren.

De uitbetaling van je salaris met de daarbij behorende plus en min-uren, is iets tussen jou en je werkgever. Vanuit UWV Webcare kan ik je niet vertellen wat de regels daarin zijn. Dit is iets juridisch en UWV Webcare is niet bevoegd juridisch advies te geven. Je kunt hiervoor het beste informeren bij bijvoorbeeld de vakbond, rechtsbijstand of het juridisch loket (0900-8020).

Ik wens je een goede zwangerschap verder!

Met vriendelijke groet,

Ellen
    UWV Webcare Team
    UWV Webcare Team - UWV - Over UWV

3. Swopke

Swopke Lid

28 jan 2015
    22
    0
    0
    Bedankt, dan ga ik daar meer informatie inwinnen!

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan!

Deel Deze Pagina