ik heb toevallig gister mijn arbeidsvoorwaarden gesprek gehad(zorg) en tegenwoordig moet je verzuimverlof aanvragen en kan je niet zomaar ziek MELDEN maar wat ze ook zeiden ziek is natuurlijk gewoon ziek maar het is niet meer zo dat je je maar even ziek meld en je dus verzuim verlof moet aanvragen maar wat ik er mee wil zeggen is dat je werkgever dus bepaalt of je verzuim verlof krijgt! en dus kan zeggen dat je zondag nacht gewoon moet werken
Nu al ziekmelden om griep/verkoudheid voor pas zondagnacht vind ik persoonlijk ook wat voorbarig en als leidinggevende zou ik dan ook denken, dat kan je zondagmorgen beoordelen.
Ik moet er zaterdagavond in. Maar ik krijg hier het idee dat sommigen van jullie vinden dat ik lieg. In de zorg is het zeer moeilijk om aan nachtdiensten te komen. En aangezien ik me n u zo beroerd voel dat ik sowieso al weet dat ik morgen de nacht niet in kan. Dus dan kan ik niet ineens zondagmiddag alweer beter zijn. Dus ja dan meld ik mij voor een weekenddienst ziek. En als ze dan iets kunnen regelen kunnen ze dat direct voor een heel weekend doen. I.p.v. dag voor dag. Er zijn weinig die er voor 1 n8 in willen. Ik vraag jullie niet om mij naar de mond te praten. Maar van sommige opmerkingen krijg ik een ontzettend naar gevoel. Soms moet je in de zorg werken om sommige dingen te begrijpen. Ook de reactie van mijn leidinggevende werkt niet mee. Op een dreigende toon mij zeggen wat ik moet doen. Dus ja mss zijn het 2 dingen die mee spelen. Maar mijn zieke gevoel blijft.
hier ook groot drama met ziekmelden. klaag al weken over me rug en ben toch gaan werken. (maak hotelkamers schoon) ik zeg dat ik rustig aan moet doen maar ipv daarvan moet ik ineens weekend extra werken en ook ineens worden de dagen langer omdat we personeel te kort hebben. omdat ik de rest van me collegas niet wilde laten zitten ben ik ondanks pijn door blijven werken. maandag zelfs nog gewoon gewerkt tot me rug zo erg begon te branden en ik zelfs niet eens naar huis kon rijden met de auto. enmaal thuis verging ik van de pijn, echt niet normaal. kon niet eens rechtop staan. dinsdag naar de huisarts geweest en heb een flinke scheefstand en met diflocinac 100 kan ik tenminste lopen maar nog steeds niet zonder pijn. ik mag tot maandag niet werken en dus belde mijn werk. boos dat ze was want dat ik me ziek meld is belaglijk. of ik niet vakantieuren wil opnemen. nou echt kon me zo kwaad maken. het mag tegenwoordig gewoon geen geld kosten. voor 1 dag vakantieuren oke maar hier gaat het om 5 werkdagen. nu moet ik maandag terug naar de huisarts maar de scheefstand is er nog en nog steeds verga ik van de pijn. sinds afgelopen dinsdag al 2x fysio gehad en 1x manuel therapie wat wel iets geholpen heeft. kan er zo kwaad om worden als ze je niet serieus nemen. wat ze ook zij aan de telefoon dat als ik me ziek melde ze wel een bedrijfsarts zouden sturen of ik daar heen moest. ja en, ze doen maar is hun vol recht. dat ben ik ook verplicht. kan bewijzen dat ik niet kan en mag werken dus als de bedrijfsarts zegt dat het verantwoord is kom ik en anders pas als mijn rug in orde is. heb zolang met pijn doorgewerkt dat me rug gewoon totaal naar de klote is. heb een uitstulping maar gelukkig zonder uitval in benen etc en dus grote kans dat het met de juiste therapie nog goed komt zo ben me verhaal kwijt. mag trouwens nog enkel op een harde stoel zitten of plat op bed liggen . het is niet zo dus dat ik lekker aan het feesten ben. ziek is ziek en als ze het niet geloven dan komen ze maar langs.
Nou zeg dat is ook belachelijk idd. Je gaat niet een ziek zijn verzinnen. En dan nog boos worden. Tegenwoordig zit er geen stukje menselijkheid meer bij.
nou hij kan je echt niet verplichten om te komen hoor! aleen je bedrijfsarts kan je verplichten om toch te komen, dus dan zou hij je naar de bedrijfsarts moeten sturen en die oordeelt of je wel of niet kan werken en aangezien dat nu te kort dag is hoef je dus echt niet te gaan, is niet in zijn macht om je te dwingen !
Ik dacht al... ze kunnen je toch never "dwingen"??? Gaat ook veel te ver als ik eerlijk mag zeggen. Maar jij bent ziek, of hij je nu geloofd of niet je weet het zelf wel toch? En je kunt je beter voor het weekend aan ziek melden dan dat je zaterdagochtend of middag belt dat je ziek bent. Dan kunnen ze misschien niks regelen, en nu is het al lang geregeld. Dat hij zegt dat je zondag wel weer kunt werken kan ook niet, jij weet niet of je dan al beter bent en hij ook niet. Dan is het probleem nog groter. Ik zou me niet schuldig voelen, en vooral goed uitzieken. Beterschap en laat je niet op de kop zitten door een ongevoelige leidinggevende.
ik weet precies hoe het werkt in de zorg, werk zelf ook in de zorg en weet ook hoe hard leidinggevende kunnen zijn(heb ik zelf ook ervaren met een burn out) maar soms zijn ze zo hard omdat andere collega's zich bijvoorbeeld om een scheet ziek melden dan moeten ze wel hard zijn maar inderdaad jij weet beter wanneer je wel kan werken of niet, en in de weekenden is het inderdaad lastig om personeel te vinden maar is het alleen de verkoudheid bij jou? ik zelf ben ook strontverkouden maar ben wel aan het werk sorry als ik hard overkom bedoel het niet zo iedergeval veel beterschap
Wel herkenbaar overigens... Toen ik nog een "stagaire" (BBL, werkte dus wel maar was voor m'n opleiding) was bij Holiday-inn in de horeca, had ik ook een keer koorts. Echt koorts. Ik was wel komen opdagen 's ochtends, maar trok het ECHT niet meer. Werd ik diezelfde middag nog opgebeld door de supervisor dat hij vond dat ik maar gewoon morgen weer moest komen omdat iemand anders met koorts ook werkte. Nou stond gewoon met m'n bek vol tanden.. Was echt sprakeloos. Vond het werkelijk schandalig. Heb overigens ook ontslag genomen later vanwege dit soort behandelingen. Ik kan een hoop verdragen, maar als vuil worden behandeld, daar pas ik voor.
ja dat klopt echt hilarisch vind ik dat. mijn vriend is onlangs 2 keer achter elkaar geopereerd met 2 weken tussenpauze. hij moest 3 weken daarvoor al opgeven hoelang hij die 2 keer ziek zou zijn. hij zegt hoe weet ik dat nou. maar dat paste niet in de hokjes. dus heeft hij maar een week gezegd bij elke keer. toen moest hij op kantoor komen en zeiden ze hier staat dat je 2 keer een week ziek bent. waarom een week? ja, omdat ik van jullie iets in moet vullen en ik geen dokter ben hé en ook niet weet hoelang zo'n herstel in beslag neemt. lekker handig hoor dit systeem. hahahaha. je kunt toch ook niet zeggen van 15 tot 23 april heb ik de griep ofzo.
ow en het grappigste is nog dat ze dus wetend at je een week thuis blijft. heb je zelf moeten opgeven bellen ze na 2 dagen al op of je komt.
Nou idd iedereen is hier dokter volgens mij en zo te lezen ben je dus niet ziek als je op het forum kan. Dus pas als je het niet op kunt brengen om vanuit je bed op de laptop iets te typen dan pas ben je echt ziek?? Ik werk ook in de zorg en het is idd erg moeilijk om vervanging te vinden vooral in het weekend. Je kent je zelf het beste en als je denkt morgen ook nog ziek te zijn kan je er idd beter maar op tijd bij zijn. Hoewel het eigenlijk puur collegiaal is want het is natuurlijk niet jou probleem als je ziek bent. beterschap en trek je maar niks van sommige reacties aan!
Ik werk dan in de kinder opvang ook moeilijk met ziek zijn Laars had ik me ook een dag voor ik aan het werk moet zoek gemeld nou kreeg ook de volle laag zo van hoe kan je nu al weten dat je ziek bent nou dat voel ik toch en dit is toch alleen maar fijn nu kan je iemand regelen. Ipv dat ik donderdag ochtend bel en een andere colega met te veel kinderen alleen staat Maar wat ik dus merk als je je eerder ziek meld wordt je in een keer niet gelooft En tja de ene is bij dit ziek en de andere bij dat zo lang het niet bij elke poep of een scheet is Is ziek is ziek
De volgende keer meld ik mij idd de dag zelf ziek. En dan zoeken ze het maar uit. Jammer voor mijn collega's, maar de leidinggevende wil het zo. En in de n8 werk je allen op 28 bewoners en het is poot aan bij ons. Dus als ik daar met een zieke kop loop is dat niets. Het is niet alleen de verkoudheid. Lichaam doet me zeer, erg erg moe.
Misschien had je je dan beter vanmorgen kunnen ziek melden, en zeggen dat je de hele nacht hebt gelopen (beetje overdrijven). Als je je 2 dgn voor die tijd al ziek meld, komt dat niet zo geloofwaardig over. Tuurlijk is het ok dat jij daar rekening mee houd, maar dat is dan even hun zaakje om vervanging te regelen. En gewoon goed uitzieken, anders ben je zo weer ziek. Succes en trek het je niet teveel aan.
Ook hier iemand die in de zorg werk. Ik zeg ook altijd tegen collega's die zich ziek melden...ziek is ziek. En hoe lastig het ook is om dan nog personeel te krijgen...het wordt altijd weer opgelost. Maar ik vind het raar als je snotterig bent en alles je zeer doet je dan vrijdags al ziek kan melden voor de zater en zondagnacht. Als je zaternacht moet werken ben je vanaf vrijdag bijna 2 dagen verder. Dat is in mijn ogen not done. Ook tegenover je collega's kan je dit op deze manier niet maken vind ik. Dit staat overigens los va het feit dat ik je wel/niet zou geloven. Ik zelf iemand die zegt...als ik thuis voor mijn (drie) kinderen kan zorgen dan kan ik ook werken. kwebbel
En wat als je je zo rot voelt dat je weet. Ik ga die zaterdagn8 sowieso niet redden. Ik geef ze de kans om iemand anders te zoeken. Maar dat kunnen ze een andere keer dus echt wel vergeten. De mentaliteit is zo ver beneden peil bij ons in de organisatie. Maar goed.