Ziek gemeld, Leidinggevende geloofd het niet

Discussie in 'De lounge' gestart door poohbeer26, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

30 jan 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat het heel moeilijk is om achter je beeldscherm erachter komen hoe ziek iemand in werkelijkheid is. Bovendien verschilt ziek zijn en beleving van ziek zijn per persoon.

Zelf stijgt mijn temperatuur als ik ziek ben al naar de 40 graden en wordt ik suffig en zwak naast de andere ziekte symptomen. Na 3 of 4 dagen hoge koorts was ik altijd de dag daarna nog heel zwak. De kans als ik op dag 1 ziek ben (buikgriep niet meegerekend) dat ik dat op dag 2 en 3 ook ben is groot. Daar staat tegenover dat ik met lichte koorts gewoon doorga

Mijn man en mijn broer hebben bijvoorbeeld bijna nooit koorts maar zijn soms al beroerd van een verkoudheid of als ze 38.5 graden hebben. Beide kunnen zich dan een dag beroerd voelen en de volgende dag beter.

Wie er zieker is, weet ik niet, wel dat iedereen anders is en één zich al hondsberoerd voelt van een verkoudheid en een ander weer van wat anders.

2. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    dit werkt ook zo met zieke collega's . Als zij ziek zijn moet er vaak iemand uit vrije tijd terug komen werken. En soms moet je jezelf even bijeenrapen, paracetamol innemen iedere 4 uur een even doorbijten.
    Echter als je goed ziek bent heb je het recht om lekker in je bed uit te zieken.

3. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Morgen heb ik met mijn leidinggevende een gesprek.
    Ik vind de n8 diensten behoorlijk zwaar als je al ziek bent. Je staat er helemaal alleen voor.
    En ik wordt altijd al wat zwakker na een n8 dienst.(slecht slapen. hoofdpijn)

Dat staat er niet in.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Bij ons niet hoor. Als een collega zich ziek had gemeld hoefden er geen collega's terug te komen. Of we kregen een uitzendkracht of iemand van een andere afdeling kwam op het laatst helpen met wassen...

En bij ons in de nachten was het ook nooit leuk als iemand zich op het laatste moment ziek meldde. Het is echt moeilijk om dan nog iemand voor de nacht te vinden, zeker in het weekend omdat het uitzendbureau dan dicht is. Vaak ging er bij ons dan een collega van de dag naar huis en ging die de nacht in.

Ik ben zelf trouwens helemaal niet van het ziekmelden (vroeger wel, maar nu allang niet meer) en ik heb ook wel eens met koorts op het werk gelopen. En wij hadden genoeg collega's die zich alleen voor een hoofdpijntje of 'zich niet lekker voelen' ziek meldden. Ja dat snap ik ook niet.
    Ik kan niet in iemand anders lichaam kijken en ben geen dokter, maar ik zelf blijf altijd alleen thuis als ik écht koorts heb, dan functioneer ik voor geen meter en ik wilde onze bewoners ook gewoon niet aansteken.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ben benieuwd hoe je gesprek gaat. ben je inmiddels alweer wat opgeknapt?

6. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik heb het gesprek met een half uur.
    Nee nog niet opgeknapt. Zware hoofdpijn, misselijk heel licht in mijn hoofd beetje duizelig.

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

ow bah, nou sterkte en beterschap.

8. Only me

Only me Niet meer actief

HOe is je gesprek gegaan?

9. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    nee ik moet nog. Ik ga nu weg. Jullie horen weer van mij.

10. stampvamp

stampvamp Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.719
    0
    0
    zelfstandig ondernemer
    succes met je gesprek!

11. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    en hoe was t gesprek?

12. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Nou het gesprek is geweest. Zag er enorm tegen op, maar het is allemaal goed gekomen. Ik heb mijn verlofdagen terug. Heb hem heel goed en duidelijk uitgelegd wat zijn reactie met mij heeft gedaan. En dat ik mij dus echt niet ga ziek melden omdat ik een dienst niet leuk zou vinden.
    Dus dat is gelukkig uit de wereld. Ik nog wat andere dingen en die heb ik ook maar direct gezegd. Ik was toch bezig.

13. Jazzie

Jazzie Bekend lid

6 dec 2008
    787
    0
    0
    echt goed van je! niet over je heen laten lopen!
    Ik kan me alle reacties goed voorstellen. maar als je je pas 1 keer ziek gemeld heb en dus al bijna een jaar niet. dan ben je niet een type die om een zucht en een scheet ziekmeld!
    ben wel btje benieuwd naar de reactie van je leidinggevende:D (maar je eigen reactie is enorm beknopt:D)

Deel Deze Pagina