Dilemma

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door healthymama2b, 17 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. healthymama2b

healthymama2b Actief lid

17 nov 2014
    123
    39
    28
    Lieve allemaal,

Mijn vriend en ik hebben een dilemma.
    Ik werk als zzp'er en mijn vriend krijgt hopelijk in januari 2015 een vaste baan.
    Helemaal zeker is dit niet en hij wilt ook geen slapende honden wakker maken.
    Maar nu willen we heel graag proberen om zwanger te worden.
    Het enige probleempje waar we over twijfelen is het werk van mijn vriend.
    Ik heb gister mijn laatste pil geslikt en zitten te twijfelen of we nu moeten wachten totdat zijn contract is verlengd of dat we het al gaan proberen.
    Je weet natuurlijk nooit wanneer het raak is. Stel ik ben snel zwanger en we horen in januari dat hij geen vast contract krijgt dan baal je natuurlijk helemaal.
    Kijk sowieso is het een lastige tijd en ben je nu met een vast contract ook niet echt zeker, maar toch.
    Wat zouden jullie doen? Ik weet dat het echt onze beslissing is maar heb graag jullie mening hierbij nodig.

Liefs

2. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Al hij in Januari zijn contract zou kunnen krijgen is het helemaal niet raar als hij daar nu naar gaat informeren, je wilt tenslotte weten waar je aan toe bent.

Ik zou de komende maand nog even een condoom gebruiken en als er meer zekerheid is besluiten wat je dan gaat doen.

3. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Ik zou in ieder geval de pil niet meer gebruiken zodat je cyclus zoch alvast kan herstellen. Ik zou zelf niet wachten, stel hij krijgt nou geen verlenging en ergens anders weer eerst een jaarcontract, dan ga je ook niet weer een jaar wachten denk ik. En vast zegt idd niks. Dus in die zin zou ik het contract los zien van jullie kinderwens. Succes met beslissen!

4. healthymama2b

healthymama2b Actief lid

17 nov 2014
    123
    39
    28
    Ja dat is zeker waar!
    We hebben het er net over gehad en we gaan het gewoon doen.
    Ben benieuwd hoe lang het duurt voor mijn cyclus sowieso hersteld is..
    Dat is afwachten..
    Bedankt voor je reactie!
    Liefs

5. IJsthee

IJsthee Bekend lid

23 feb 2014
    711
    0
    0
    Spannend :)! Hopen op dubbel goed nieuws dan in januari ;)

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik zou er gewoon voor gaan. Je weet nooit wat de toekomst brengt.

Wij dachten ook alles goed voor elkaar te hebben. Toen ik 8 weken zwanger was ging het bedrijf waar mn vriend werkte failliet. Tja erg balen maar wat doe je eraan.

7. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Dat wat Ijsthee zegt. Daarbij slapende honden wakker maken, hoezo dat? Als je zwanger wordt en de 12 weken afwacht, wat heel normaal is, dan is januari alweer voorbij!

8. cathymoon

cathymoon Actief lid

7 apr 2014
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gewacht op een vast contract.... Mijn man is na de geboorte van de eerste zijn baan verloren en gelukkig had hij snel iets nieuws, maar de impact qua financieen was voor ons reden om te wachten tot hij, weer, een vast contract had. Daarna was het overigens snel raak.....

9. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik zou echt wel zorgen dat je minstens 1 iets of wat volwaardig loon hebt. Het hangt er dus vanaf wat jij verdient en of jij een tijdlang jullie twee kan onderhouden als 't nodig is.

Anders zou ik toch echt nog een maandje wachten tot je meer duidelijkheid hebt en tenminste weet waar jullie aan toe zijn.
    (Mijn vorige bazen hebben mij vaak laten wachten tot 1 dag voor einde contract om door te geven dat ik mocht blijven. En ook op mijn huidige job mocht ik pas 3 dagen op voorhand mijn contract tekenen.)

10. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Ik zou ook even wachten. De stress en spanning door een onzekere financiële situatie kan een behoorlijke impact hebben op je relatie.

11. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben gewacht tot alles perfect was. Vervolgens duurde het nog 3 jaar voordat ik een goede zwangerschap had/heb. Ik baal dat we hierop gewacht hebben. In de tussentijd zijn naasten ed overleden en kunnen helaas geen kennis maken met ons kleintje. Een vaste baan is niet heel belangrijk. Een goede baan op zich wel en dat heeft hij nu.

Deel Deze Pagina