Ziek gemeld vanwege zwangerschap, straks zwanger sollicitere

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door jekkia, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ik ben zo misselijk, last van maagzuur, overgeven, hoofdpijn en heel erg moe dat ik al een hele week niet ben gaan werken.

Herkent iemand dit?

Op het werk heb ik maar verteld dat ik de griep heb maar nu ik ga de 2e week van mijn ziek zijn in. Ik wil mijn zwangerschap nog stilhouden tot ik 3 maanden ben omdat ik al vaker een miskraam heb gehad. Over een maand loopt mijn contract bij hun af.

Als mijn contract is afgelopen moet ik weer gaan solliciteren. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik tijdens een sollicitatie vertellen dat ik zwanger ben? (ik ben dan 3 maanden zwanger als alles goed verloopt). Volgens mij wilt geen enkele werkgever een zwangere aannemen...

Als iemand tips heeft, heel erg graag!

2. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Wel een beetje herkenbaar ik was vooral de eerste weken van mijn zwangerschap totaal niet fit, misselijk en heel erg moe en ben toen ook zeker een week bij huis geweest gewoon om even bij te komen.

Nu zit ik nog op een contract te wachten die ik normaal in november zou krijgen maar dus eigenlijk nu even niet krijgt tot na de bevalling omdat ik misschien wel minder of helemaal niet meer werken, maar dat is niet eens aan de orde.
    Zit nu thuis vanwege bekkeninstabiliteit.
    Heb ook gewacht dat ik 13 weken zwanger was en toen mijn baas verteld.

Je krijgt dus bij je werkgever geen contract verlenging? Zoals ik het begrijp. Dan word solliciteren moeilijker als je zwanger bent.

Groetjes Anna.

3. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Krijg inderdaad geen contract verlening. Misschien moet ik maar op zoek gaan naar een tijdelijke baan...

4. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Je bent het bij een sollicitatie niet verplicht om het te vertellen.
    J moet het je baas volgens mij twee of drie maanden van te voren formeel melden, mar volgens mij hebben ze het dan wel door......

5. jekkia

jekkia Fanatiek lid

Ha ha volgens mij ook...

6. nicci83

nicci83 Bekend lid

10 jul 2006
    591
    0
    0
    ik heb ook sinds een aantal wk een new baan en heb meteen gezegd dat ik zwanger was maar dat was meer omdat ik de buik toch niet meer (lang) kon verbergen.. succes straks met solliciteren!

7. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik ben ook heel ziek door de zwangerschap.. En het lijkt wel nooit op te houden. Ik zit nu al 2,5 maand ofzo thuis. Ik heb het wel voor drie maanden aan mijn baas verteld omdat zij zich ook afvroegen waarom ik zo lang ziek was. Ik vond het zelf prettiger om het gewoon te vertellen..

Ik wil na de zwangerschap ook ergens anders gaan werken omdat ik erg ver moet reizen maar voorlopig wordt het nog even ingewikkeld om een nieuwe baan te zoeken....

Deel Deze Pagina