Ziek gemeld.

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door meissie86, 9 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Hallo,

Vanaf vandaag wordt ik 50% ziek gemeld. Ik red het gewoon niet meer om hele dagen te werken.

Nu geeft mijn leidinggevende aan dat de ziekmelding blijft staat ook tijdens mijn verlof. En als ik dus na het bevallingsverlof nog steeds ziek zou zijn ik sneller aan een jaar ziekte zit en dus sneller wordt gekort op mijn salaris. Ik werk in het onderwijs

Ik dacht altijd dat de ziekmelding stopte als je verlof begint.
    Mijn verlof gaat nu 25 januari in.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Meissie86,

Je vraagt of je ziekmelding stopt tijdens je zwangerschapsverlof.

UWV beëindigdt inderdaad tijdens je zwangerschaps- en bevallinguitkering (WAZO) je ziekmelding.

Je kunt maximaal 104 weken (2 jaar) ziek gemeld zijn. In deze periode is het de bedoeling dat jij en je werkgever aan jouw re-integratie werken. Lukt het niet om je te re-integreren in die periode dan wordt je beoordeeld voor het recht op WIA.

Tijdens je verlof hoef je niet re-integreren. Vanaf 4 weken voor je bevallingsdatum en tot 6 weken na je bevalling mag je zelfs niet werken volgens de Arbowet. Daarom telt het hele verlof niet mee voor de wachttijd voor de WIA.Daarom ben je dan niet ziek gemeld.

Actuele informatie over ziekte voor en na je verlof vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. meissie86

meissie86 Fanatiek lid

25 aug 2013
    1.916
    0
    0
    Bedankt voor uw antwoord!

Dan heeft mijn leidinggevende het dus helemaal mis. Zij zegt namelijk dat het wel mee zou tellen. Niet dat ik hoop of van plan was om na het bevallingsverlof nog ziek te zijn. Wilde het alleen even checken. Niet dat er straks in mijn dossier staat dat ik 18 weken ziek ben geweest.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Graag gedaan! Ik ben blij dat het duidelijk is nu.

Deel Deze Pagina