Ik heb op dit moment via het uwv een traject lopen bij een reintegratiebureau om te zoeken naar een werk/leerplek / opleiding. Tot op dit moment is dit helaas niet gelukt. Mijn traject loopt nog tot juni volgend jaar. Ik heb een Wajong uitkering (oude wajong) en ben tot nu tot nog 85-100% afgekeurd (herkeuring later dit jaar). Nu ben ik zwanger. Wat heeft dit voor gevolgen voor mijn reintegratietraject? Word deze verlengd gedurende de maanden dat ik verlof heb of loopt hij alsnog af volgend jaar juni? Uiteraard er vanuit gaande dat ik tot voor mijn verlof me nog gewoon volledig in kan zetten. Mijn wensen voor na mijn verlof blijven hetzelfde (richting van werk, aantal uren die ik hoop te kunnen werken). En zijn er mogelijkheden bv tot een (thuis)studie die ik zou kunnen doen om de komende maanden tot na mijn verlof toch goed te kunnen besteden? Gr Tacita
Beste Tacita, Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Je wilt weten of jouw zwangerschap van invloed is op de duur van het re-integratietraject die je momenteel volgt. Ook wil je weten of er een mogelijkheid is een (thuis)studie te volgen tijdens je verlof. Dit zijn zaken die je het beste kunt bespreken met je arbeidsdeskundige. Dat is degene die hierover kan beslissen. Maak je gebruik van de werkmap op werk.nl? Dan kun je via de werkmap een bericht sturen om hierover te overleggen. Maak je geen gebruik van de werkmap? Bel dan met 0900-9294. Dan kun je met de arbeidsdeskundige in contact worden gebracht. Ik wens je een voorspoedige zwangerschap. Met vriendelijke groet, Ellen UWV Webcare Team UWV Webcare Team - UWV - Over UWV