Hoi hoi, Ons lieve dochtertje is ziek (koorts, neusverkouden en erg hoesten)en was vannacht hysterisch, we konden haar niet getroost krijgen. Ze had van tevoren al een zetpilletje etc. gehad. We hadden haar wat warme melk gegeven. Toen we haar terug legden, begon ze weer te huilen. We hebben haar bij ons genomen, maar ze wilde niet bij ons liggen, ze wilde niet tegen ons aan liggen, als ik met haar liep, werd ze niet rustig. Ik zong en ik praatte tegen haar, hielp niks enz. enz. Ze gooide steeds haar speentje weg, ze was helemaal hysterisch, net alsof ze erge pijn had. Ze overstrekte ook weer. Uiteindelijk nog wat diksap gegeven, daarna hield ze haar speentje wel in de mond en viel ze in mijn armen in slaap. Ze had toen ongeveer een uur ontroostbaar gehuild Normaal gesproken als ze huilend wakker wordt, valt ze of zelf snel weer in slaap, of kan ik haar heel makkelijk troosten en gaat ze weer snel slapen. Nu was het weer net als de eerste drie maanden (ze was een ontroostbare huilbaby). Hoe komt het dat sommige kinderen soms niet getroost willen/kunnen worden? Ik voel me dan zo machteloos, zelfs een beetje afgewezen of falend. Ligt het aan het temperament, het karaktertje, dat ze bij ziek zijn en/of pijn heel snel overstuur raken/hysterisch worden en dan zo erg dat ze dus niet getroost kunnen worden? Herkent iemand dit, hoe denken jullie hierover? Hebben jullie iets gevonden, wat dan bij jullie kind snel/goed helpt? Groetjes van tante29
Mijn meisje had dat ook vorige week, Ze werd huilend wakker en niet meer te stoppen ook hysterisch, ben naar de dokter gegaan en toen had ze ooronstekking. Niks van gemerkt, ze zat niet aan haar oortje of zo. Alleen maar huilen.