Hoi, ik weet even niet meer wat ik met de voedingen van onze zoon moet. Ons zoontje is geboren op 30 december jl. Hij is vandaag precies 7 weken oud en doet het super. Op dit moment slaapt hij de hele nacht door van 's avonds een uur of 11 tot 's morgens 6 uur. Maar nu krijgt hij maar 4 flessen voeding op een dag. Is dat wel voldoende ? Hij meld zich om de 4 uurtjes en drinkt flesvoeding van friso. Hij krijgt per keer een fles van 150cc. HIj weegt op dit moment 4600 gram. Wat is wijsheid ?
Heey heey hmmm jah dat is een goeie,, hoe laat krijgt hij de flessen dan? met 1.5 maand had L.iam 5 flessen van 180cc om 06.00 - 10.00 - 14.00 - 18.00 en 22.00 uur Met 5 maand ging hij pas naar 4 flessen dus denk dat 4 flessen wel een beetje weinig is,, Liefsz 8)
Stijn kreeg/krijgt vandaag zijn fles om : 7.00 uur 11.00 uur 14.30 uur 18.30 uur 22.30 uur ha ha ... toevallig vandaag wel de 5 voedingen. Maar soms slaapt hij tussen de voedingen zolang dat de voedingen opschuiven en dan komen we binnen 24 uur niet rond met 5 flessen maar wel met 4. We hebben echt een kleine slaapkop. En daar zit dus mijn dillema. Moet ik heb echt wakker maken voor zijn flesjes ?
Hmm ik vind het wel wat weinig voor mijn gevoel. onz zoontje is van een week eerder, en krijgt nu 5 of 6 flessen, slaapt snachts nog niet door overgens. 4600 gram, elke kilo is minimaal 150 cc voeding, dus dat zou betekeken 725 cc minimaal. je komt nu dus maar op 600 cc uit. beetje meer of minder zal geen kwaat kunnen denk ik, maar kan je niet proberen om de 3.5 uur een fles aan te bieden zodat hij wel op 5 flessen uit komt wat zegt het cb ervan?
gezien hij nog zo jong is zeker wakker maken en dit schema is dan goed hoor. en heerlijk hoor zo slapen doet mij meisje ook
Jah ik zou hem ook gewoon om vaste tijden wakker maken zodat je toch aan de 5 voedingen komt,, succes! Liefsz 8)
zou hem zeker wakker maken dan.. 4 flesjes is echt te weinig nog..Als richtlijn kan je het makkelijks aanhouden om overdag om de 4 uur te geven (niet langer tussen laten zitten). schema wat wij nu hebben als voorbeeld 4.00-8.00-12.00-16.00-20.00uur.. tijden kunnen soms wat schuiven maar proberen om er max. 4uur tussen te laten.. af en toe verschilt het wel wat qua tijden, als hij bijv. om 5.00uur wakker word voor een fles maar dan houden we er zoieso max. 4 uur tussen..
hier ook max 4 uur tussen de flessen overdag. Zou hem ook zeker wakker maken, 4 is echt wel te weinig.