Mijn jongste eet eigenlijk al een poos 's avonds helemaal niks. Begint eigenlijk al te huilen als we haar in de stoel helpen. Gelukkig eet ze verder over de dag wel goed en eet ze het extra fruit wat ze krijgt wel gewoon op. Maar wat kunnen we hier nu het beste mee doen, ze zal toch ooit de warme maaltijd binnen moeten krijgen? Gewoon negeren geeft gelukkig wel de rust aan tafel dat ze tenminste niet aan het krijsen is, want dat doet ze dan echt....! Wie heeft de tip dat ze in elk geval haar eten weer gaat proeven? Of is gewoon negeren de beste optie en gaat het dan vanzelf weer over? Ze was altijd een hele goede eter namelijk. Zelf eten we meestal vrij laat, rond 18.15 omdat mijn vriend dan pas thuis is van zijn werk, maar op dagen dat hij thuis is eten we eerder, rond 17 uur- 17.30, maar dat maakt eigenlijk geen verschil. Alle tips zijn welkom hier!!
hier werkt negerent beste. en als hij zn bordje wegduwt zet ik em weg zodat hij er niet bij kan. en na een paar minuten leg ik 1 hapje voor hem neer wat hij zo kan pakken. als hij dat gewoon opeet gaan we weer verder. wij maken er niet te veel praat over en geven hem dan dus ook geen aandacht maar hij moet wel gewoon aan tafel blijven zitten tot wij klaar zijn. vaak is het hier zo over en gaat ie toch wel eten en anders met honger naar bed
Met niet tot nauwelijks avondeten is ie hier rond een maand of 18 mee begonnen, gaat sindsdien met ups en downs. Is een bekende fase rond deze leeftijd die heel lang kan duren, van een paar maanden tot een paar jaar! Gewoon alles blijven aanbieden en als er iets is wat ze 9 van de 10 keer wel eet dat dan wat vaker eten. Hier krijgt ie wel altijd een toetje...
Gewoon volhouden dus.... Ze moet idd wel gewoon aan tafel blijven zitten van ons, maar een toetje krijgt ze dan eigenlijk ook niet. De oudste krijgt dat ook niet als ze niet wil eten. Ook dingen waarvan we weten dat ze het lekker vind, rode kool of worteltjes oid, wil ze ook niet meer eten...... Hmmm dan maar gewoon meer fruit aan blijven bieden de komende tijd