paar kilo eraf voor de bevruchting

Discussie in 'Gezondheid' gestart door mirell, 12 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    was op internet aan t zoekken en kwam een artikel tegen over gezond zwanger zijn.
    nu iseen klein percentage overgewicht ook al niet echt gunstig voor bloeddruk en diabetici.
    en word er aangeraden om ook al is het maar 3 kilo overgewicht die voor de bevruchting er af te hebben.
    ook zou het helpen om vruchtbaarder te zijn als die paar kilootjes er af zouden zijn.
    dusssss aangezien ik toch nog aan het ontpillen ben en nog niet voor een beebje bezig ben wil ik wel die paar kilootjes eraf hebben.
    ik wil gezond eten en dat straks tijdens de zwangerschap ook blijven doen.
    zijn er meer die ook een paar kilootjes kwijt willen voor de zwangerschap?
     
  2. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Mijn IVF-ICSI behandeling werd pas gestart op het moment dat ik een gezond gewicht had. Het is dus wel belangrijk. Echter, tijdens de hormoonbehandelingen en de spanning eromheen ben ik wel weer aangekomen en hier heb ik - moet ik nu eerlijk zeggen - best erg veel last van.

    Als je de mogelijkheid hebt, lekker doen. Je voelt je dan een stuk beter.
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    overgewicht kan een struikelblok zijn , hoeft echter niet :)
    kijk maar eens om je heen ;)
    maar als je idd de mogelijkheid hebt om wat af te vallen waarom niet?
    zeker beter voor je gezondheid

    succes
     
  4. Sabrien

    Sabrien Fanatiek lid

    8 aug 2007
    2.098
    0
    0
    Ook ik moet 13,3 afvallen alvorens we met IVF/ICSI mogen gaan beginnen. Ik word daarbij begeleid door het ziekenhuis zelf 13 september start ik met een dieetgroep, samen sporten en samen een cursus volgen dus ik ben eens benieuwd hoe dat gaat verlopen, eind van dit jaar moet ik die kilo's kwijt zijn.

    gr. Sabrina
     
  5. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een gynaecoloog raadde mij ook aan om af te vallen (mijn eigen gyn vond het niet echt nodig). Ben toen 7 kilo afgevallen, ik wilde er nog wel 10 kwijt, maar toen was ik zwanger. Ben er achteraf blij mee, want misschien ben ik daardoor wel zwanger geraakt en nu zit nog ik 3 kilo onder het gewicht van voor het afvallen, ook mooi meegenomen.

    groetjes,
    Snoopy
     

Deel Deze Pagina