ziek ik word er letterlijk ziek van

Discussie in 'De lounge' gestart door TinaTeenslipper, 5 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Hahahaha ben ook een beetje "apart" hoor :D!
    Maar daar kunnen jullie natuurlijk niks aan doen :)

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.030
    552
    113
    ik lach je niet uit hoor. moest alleen lachen om je verhaal en zag dat gewoon even voor me;) maanpakken enzo aan haha. nee snap dat je het goedbedoelde hoor. idd bij volwassenen zal het zeker meewerken. niet bij kleine kindjes;)

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Tsja, ik vind dat er tegenwoordig overal TE hygiënisch mee om wordt gegaan.
    Natuurlijk zijn hygiëne en persoonlijke verzorging erg belangrijk, maar je kunt er ook in doorslaan.
    Kinderen worden nu eenmaal ziek, daar krijgen ze alleen maar meer weerstand van.
    Gewoon even doorbijten.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Misschien komt het ook wel omdat mijn dochter een keer is opgenomen met een buikvirus omdat ze ernstig was uitgedroogd. Dat kan namelijk heel hard gaan bij kleine kinderen :(.

5. Niekepiek

Oeh heftig:(, kan me voorstellen dat je dan voortaan zulke maatregelen neemt.
    Het was ook niet op jouw reactie bedoelt hoor, gewoon meer in het algemeen.

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Dat was met die maatregelen :D. Alleen die zorgde er alleen voor dat wij niet ziek werden :cool:.

7. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Eerlijk, ik vond het nog het beste advies wat er gegeven werd! En ben het met je eens dat als het terugkerend de oorzaak vaak in hygiene ligt.
    Heb eerder het idee dat er een aantal proberen om hier een rel topic van te maken, waarom geen idee.
    Overigens vond ik je ook duidelijk dat het afhankelijk was van de leeftijd betreffende evt zoveel mogelijk op de eigen of juist 1 specifieke kamer laten!
    Ik snap de ophef en poeha niet zo!

8. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Ik denk dat er wel degelijk beter gekeken kan worden naar hygiene wanneer zoiets heerst. En juist als het heerst zal de hygiene wat meer moeten zijn! Ben het met je eens dat het niet altijd en continue op die manier hoeft, maar volgens mij werd dat ook niet gevraagd of geantwoord!

9. rums

rums Niet meer actief

Wahaha wat heb jij een geweldig onderschrift!

En beterschap!

10. Niekepiek

Maar wat is er dan uiteindelijk erg aan om een virus op te lopen?
    Natuurlijk is het op het moment zelf niet fijn en moet je alle symptomen goed in de gaten houden, maar uiteindelijk maak je wel antistoffen aan en word je afweersysteem beter.
    We kunnen ons allemaal wel panisch gaan richten op hygiëne om besmetting te voorkomen, maar daar word je immuunsysteem nu ook niet bepaald sterker van.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.271
    7.312
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als er in huis iemand is met buikgriep probeer ik er toch echt wel veel aan te doen dat de rest niet ziek wordt . Ik ga echt niet zeggen (voor mezelf, man of kindjes), ach laat maar lekker in huis rond waaien en ach ziek worden is alleen maar goed voor je afweersysteem. In het ergste geval moet je kind naar het ziekenhuis en die 2 weken dat Lisa in het ziekenhuis heeft gelegen als baby vond ik erg heftig en meer dan genoeg!

12. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    He wat vervelend TS, het lijkt een zeer besmettelijk virus te zijn.
    Wellicht heb ik het over het hoofd gelezen maar ventileren jullie het huis ook elke dag? Dit schijnt ook te helpen om de bacteriën te doden of te verdrijven.

13. Niekepiek

Met buikgriep, haal ik ook doekjes over de wcbril en hou ik de wc goed schoon.
    Luchten doe ik altijd.
    Verder neem ik geen maatregelen.
    Maar uit ervaring weet ik dat besmetting haast niet te voorkomen is, ze volgen elkaar toch op met ziek zijn en dat vind ik ook niet erg.
    Ze kunnen het maar beter achter de rug hebben en het maakt ze sterker.

14. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het houdt dus ook in - voor de mensen met de extra hygiëne-regels - dat jullie je kinderen niet kussen/knuffelen/vasthouden etc. tijdens ziekte? Ik ben dan liever ziek inderdaad :)

15. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik!
    Ik was ook alles heet uit,en ga ook zeer hygiënisch te werk.
    Buikgriep kan behoorlijk besmettelijk zijn en als de een het heeft dan is de ander zo aangestoken en kan je soms,met pech,elkaar opnieuw blijven besmetten.
    Maar dit klinkt wel als een heavy virus,lijkt wel Norovirus en daar moet je echt voorzichtig mee zijn want belanden genoeg mensen uitgedroogd door in het ziekenhuis,vooral kindjes en oudere mensen maar ook genoeg jogn volwassenen.
    Hier ook altijd met handschoentjes aan opruimen en schoonmaken,beddengoed en washandjes,handdoeken etc op 90 graden en alles wat niet in een hete was kan gaat zeker 2 a 3x op 60 graden achter elkaar gewassen worden.
    Ook poets ik meerdere malen met dag dan de toilet,doe ik de deurknoppen vaak af etc...
    Klinkt overdreven maar ik doe liever dat en verminder ik de kans om aangestoken te worden dan dat ik alles gewoon doe en minder ''overdreven'' (zo noem ik het altijd haha) en dat ik grotere kans heb dat ik het ook kan krijgen.
    Liever alles wat ''overdreven'' schoonmaken dan dat ik grotere kans heb dat ik zelf ook gevloerd word door een buikvirus.
    Bij gewone griep ben ik dan weer niet zo maar ik vind een buikgriep voor iedereen erg naar en probeer het te beperken tot waar ik kan uiteraard.
    Ook al is er soms gewoon geen ontkomen aan...;);)

16. Niekepiek

Je kunt elkaar niet blijven besmetten, als je het eenmaal hebt gehad dan heeft je lichaam afweerstoffen aangemaakt.
    Wel kun je weer een ander soort virus krijgen.

17. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik knuffel mijn kindjes wel gewoon en kusjes ook hoor,daar ben ik nog nooit ziek van geworden.
    Schijnt dat het juist besmettelijk is als je direct in aanraking komt met braaksel en/of ontlasting.
    Dat is wat ik geleerd heb tijdens mijn opleiding en ik werk in de zorg en daar komt het geregeld voor dat er wat heerst,zeker nu in deze periode is het af en aan met diverse virussen waaronder ook buikvirussen.

18. Blue Water

Blue Water Actief lid

20 nov 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het kan voorkomen dat wanneer een persoon niet goed uitgeziekt is wel weer een her-besmetting kan krijgen.
    Maar dan is de persoon in kwestie niet goed hersteld en dan kan het wel eens voorkomen dat die persoon weer ziek word met dezelfde klachten.
    Zeg niet dat het altijd zo is maar het kan wel.
    Buikvirussen zijn gemene krengen;)

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.030
    552
    113
    boven staat hier alles heel de dag open. smorgens in de winter altijd even het raam vd voordeur

20. senna999

senna999 Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.815
    1
    0
    We kunnen elkaar een hand geven.
    Week voor de kerst was dochter ziek met diarree.
    Man en ik 2 dagen erna buikgriep.
    Daarna zoon buikgriep. Toen dochter verkouden en koorts. Daarna zoon koorts. Kerstavond ik koorts en dag erna man koorts. Dat was over net iets voor nieuwjaar. En vannacht lag dochter weer over te geven, in mijn bed nog wel en over mn haar. ☺ heb er nu wel genoeg van.
    Loop zelf nog te snotteren en bij kauwen doen mn tanden zeer.
    Heb vaak de wc gepoetst en met chloor afgedaan. Maar toch iedereen ziek geweest.

Deel Deze Pagina