Hello ladies, Ik moest van de kinderarts beginnen met het afbouwen van de nexium (half januari al eigenlijk). Ons zoontje is nu 6mnd en weegt 8,6 kilo en krijgt daarvoor 1 zakje per dag (10mg). Nu zijn we met een ml per dag aan het afbouwen. Hij krijgt nu nog de helft. Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij huileriger is, al 3 nachten is wakker geworden, etc. En dat hij er dus last van heeft. De kinderarts @cb was het eens met de kinderarts in het zkh en vertelde bovendien dat nexium darmbacteriën kan onderdrukken en dat ons zoontje daarom misschien ook niet helemaal lekker reageert op sommige etenswaar. Is het afbouwen een kwestie van doorzetten of zou het kunnen dat hij het toch nog nodig heeft? De reflux is iig nog niet over, hij geeft steeds veel terug na een fles of hapje
Het lijkt erop dat je zoontje nog niet zonder Nexium kan. Wat is er afgesproken met de kinderarts? Wij kregen het advies direct weer te beginnen met de Nexium als we merkten dat dochterlief onrustiger en huileriger was. Heeft de kinderarts dit advies ook meegegeven? Zo niet, dan zou ik even bellen voor advies... Succes!
Wij hebben ook regelmatig geprobeerd om af te bouwen destijds, met Zantac dan, maar dat ging toch echt niet. Pas op 13 maand kon ze zonder medicatie. Het is goed dat je af en toe aftoetst of medicatie nog nodig is, want je wilt dat toch echt liever níet te lang geven. Maar als het moet, moet het.
Ik heb de kinderarts niet meer gezien na 21dec. Uitslag KMA was negatief en dat was einde verhaal. Eerst de pepti afbouwen en als dat goed ging (ging goed) dan de nexium afbouwen. We hoefden niet meer terug te komen iig
Ik zou gewoon even bellen voor advies. Zeker omdat een kinderarts in het Zh er meer verstand van heeft dan van het Cb. Aangezien je merkt dat die huileriger word en blijkbaar moeite heeft met het afbouwen.
Wij zijn met 6 maanden ineens gestopt en dat ging heel goed. Geen enkele terugval gehad. Dat wat jij beschrijft klinkt alsof je zoontje er nog steeds last van heeft. Ik zou gewoon weer beginnen als ik jou was. Is zijn maagklepje al gecontroleerd?
Hoe moeten ze het maagklepje controleren dan? Ik heb gebeld maar ik werd eerst afgescheept met "u kunt de huisarts bellen". Na enig aandringen toch advies via k.a. gehad. Even een paar ml terug maar vooral doorgaan met afbouwen. Hij spuugt echt ook meer? Ik dacht overigens dat dat los stond van de nexium?
Wij hadden een andere medicatie voor de verborgen reflux maar wat onze kinderarts vertelde was dat er een terugval zou kunnen zijn maar we in ieder geval 2 weken aan moesten kijken. Hij had ook een terugval en daarna ging het weer beter. Ondanks hij niet meer overstrekte,weinig de hik had en niet meer slikte ging het slapen nog steeds wat onrustig. Duurde lang voor hij door kon slapen.
Nou, rond zes maanden is bij de meeste kinderen dat maagklepje goed gesloten waardoor maagzuur en veel teruggeven over zou moeten zijn. Als ik het goed begrepen heb controleren ze meestal niet of het maagklepje er überhaubt wel is omdat het een vervelende controle is en bij de meeste kinderen het klepje wel goed werkt maar nog niet goed dichtgaat. Bij enkele kinderen is het klepje er niet of gaat het niet goed werken. Dat merk je wanneer je kind eigenlijk over de reflux heen gegroeid moet zijn, maar er last van blijft hebben. Soms is er een ingreep nodig om het klepje goed te laten werken. Wel iets om in de gaten te houden als je zoontje last blijft houden van reflux.
Dochter 7 mnd hier ook verborgen reflux maar nog steeds omeprazol hoor. Zonder kan ze echt nog niet dan huilt ze de hele dag. Veel de hik en het komt nog steeds omhoog. We mogen gewoon doorgaan met medicatie