Hallo allemaal, Ik zit met de volgende: gezien mijn verleden (4 miskramen) heeft mijn gyn besloten om elke week een echo te maken. En dit is op een vaste dag. Maar het probleem is dat ik 4 dgn in de week werk en dus ook uitgerekend die dag wanneer ik voor de echo moet gaan. Ik heb gisteren aan mijn leidinggevende verteld dat ik zwanger ben en dat ik dus wekelijks naar het ziekenhuis moet voor de echo. Ik probeer sowieso een afspraak of heel vroeg op de dag of heel laat op de dag in te plannen, maar dat lukt uiteraard niet altijd. Nu gaf mijn leidinggevende aan dat ik dus die uren moet inhalen door bijv een uur langer te werken. Ik val onder de GGZ Cao en ik vroeg me af wie in deze gelijk heeft. Moet ik extra uren gaan werken of heb ik gewoon recht op een uur verlof ivm ziekenhuisbezoek.
Hier heeft u recht op: - regelmatige werk- en rusttijden - extra pauzes (maximaal 1/8 deel van uw werktijd) - een geschikte, afsluitbare ruimte om te kunnen rusten (met bed of rustbank) - geen verplichting tot overwerk en nachtdiensten - zwangerschapsonderzoek in werktijd Je mag dus tijdens werktijd naar die echo zonder dat je hiervoor terug moet komen werken! Neem anders contact op met personeelszaken en verwijs ze eventueel door naar het SZW (het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid)
deze uren mogen ze jou niet inhouden of laten inhalen.omdat dit vereiste onderzoeken zijn die gewoon vergoed horen te worden.laat ja niets wijs maken hoor dat doen ze tegenwoordig toch al veel