heel erg bedankt voor al jullie lieve reacties! toen mijn vriend vannacht naar zijn werk is gegaan stuurde hij me een smsje.. er stond ik dat het hem speet dat hij zo had gedaan. hij kwam net thuis en heb gezegd dat ik met hem wilde praten, maar dat als hij ging schreeuwen ik er gelijk weer mee stopte. ik vroeg wat hem nou zo dwars zat, en hij zit er een beetje mee dat we nog bij zijn ouders in huis zitten, brandon nog bij ons op de kamer slaapt (mijn vriend krijgt overdag dus ook niet genoeg slaap omdat hij vaak wakker word van de kleine) en het werd hem allemaal een beetje te veel.. hij wil hier ZO graag weg.. en daarom was hij zo uitgevallen omdat er nu dus weer een week minder geld binnen komt.. ik hoop ook echt dat we snel een eigen huisje krijgen want dit is niet goed voor ons om zo te leven.. we zijn allebij super gestresst..
Kijk daar komt zo ongeveer de aap uit de mouw. Ik kan me heel goed voorstellen dat het aardig krap en stressvol is met je vrouw en kind bij je ouders thuis te zitten, en hoewel er nu wat minder binnenkomt houd dat niet in dat je daarom ook geen hypotheek ofzo krijgt. Dat wordt berekend aan de hand van jullie beide salarissen, aangezien jij een 0 uren contract hebt, en feitelijk geen vast contract-salaris, zullen ze die niet meetellen bij de berekening van de hoogte van de hypotheek(houd me ten goede hoor wat dat betreft, ik weet het niet zeker, dat wil nog wel eens verschillen) als ik jullie was (ik weet niet wat jullie nu doen) zou ik me rot schrijven op woningen, ik zou proberen een urgentie te krijgen en de boel aandikken, naar de ha gaan dat het uit de hand aan het lopen is bij je schoonouders thuis, dat het niet meer dragelijk is etc etc dan zijn allemaal dingen die meetellen bij het verkrijgen van een urgentie, probeer een woning te zoeken op de particuliere markt, wel iets duurder maar wel vaak nagenoeg hetzelfde (vaak zelfs lager) dan wanneer jullie een koophuis zouden kopen. of je nu een periode in een huurwoning zitten of direct in een koopwoning, van daaruit kun je dan wel verder. jullie zitten gewoon in een k.. situatie en ondanks dat hij zich wel anders zou kunnen opstellen, zeker wat geld betreft kan ik het wel heel goed begrijpen. sterkte meis
Ik woonde niet samen met mijn vriend tot vorig jaar. Sinds we samenwonen is hij helemaal veranderd, veel rustiger geworden (gewoon door het feit dat hij niet meer bij zijn ouders woont). Er is dus zeker nog hoop voor jullie!
Meid ik spreek uit ervaring als het gaat om een 0 uren contract en een hypotheek. Je bent nog jong zal ik dus misschien dat dit wat moeilijker wordt. Toen der tijd (3 jaar geleden) konden wij een hypotheek krijgen op basis van 3 jaar opgaves wat elke werkgever waar ik ben geweest. Ik heb toen van 3 verschillende werkgevers ingeleverd en dat was voldoende. Daarbij krijgen jullie nu toeslagen omdat jullie een laag salaris hebben dus dat kan ook meehelpen in de rekeningen. Ga gewoon eens samen een afspraak maken bij een adviseur en kijk wat daar uit komt. Dan heb je tenminste een gericht antwoord. Ik vind het heel erg dapper van je dat je hem heb aangesproken. Ik hoop alleen dat hij zich in bedwang weet te houden en serieuser met je kan omgaan als er iets is en niet zo uit zijn vel springt elke keer.
stress of niet, ik ben het met Wilma eens. wij hadden ook megaveel stress, kind op komst en over 2 maanden zouden we op straat staan.(antikraakwoning) nou geloof me, dat is super heftig! alles is goed gekomen maar ik ken die stress dus wel. maar als mijn vriend het ook maar 1x in zijn hoofd zou hebben gehaald zo te reageren had hij een knal voor zijn hersens gehad! je hoort elkaar te steunen, en dat je schrijft dat je bang voor hem bent als hij zo doet, en vooral dat je af en toe weer bij je ouders zou willen wonen (voor je gevoel he! hoef je niet eens echt te willen) geeft eigenlijk al aan dat dit geen gezonde situatie is. veel sterkte, ik hoop dat jullie eruit komen!
we hebben voor aanstaande maandag een gesprek aangevraagd bij hypotheek-adviseur hoop dat we dan meer duidelijkheid hebben en als het echt niet lukt dan maar via de dokter spelen ofzo denk ik, zoals mamatje24 ook zei.
Goed zo en nu duimen dat er iets uit gaat komen. Het zal wel geen giga hypotheek zijn maar misschien voldoende voor een huisje.
nee zeker heeft hij geen gelijk! doen wat je zelf wilt meid. je kindje heeft je nodig als hij ziek is. hoe goed oma er ook voor zorgt, mar willen ze het liefste. wel jong voor de waterpokken zeg. succes ermee..
ja 2 kinderen op brandon's groep van het KDV hadden de waterpokken.. het is echt heel zielig, hij zit helemaal onder.. maar de dokter zei dat het geen kwaad kon. moest alleen zijn luiers in de gaten houden (omdat hij niet veel meer drinkt) en als ik twijfelde ergens over kon ik gelijk langs komen.
eigenlijk is het beter dat hij het zo jong krijgt, krijgen doet die het toch maar als hij zo jong is ziet hij der veel minder van af, is de kans op littekens door het krabben veel kleiner omdat je dat beter onder controle kunt houden. tekende ervoor dat de mijne het zo vlug zouden krijgen maarja niet dus. maar hoop dat hij snel genezen is en dat jullie snel een eigen stekje hebben
ja maar ik heb ook weleens gehoord dat als kinderen het voor hun 1e verjaardag krijgen, dat ze het later dan nog een keer krijgen hoop het niet! haha.
ze kunnen het maar 2x krijgen als het de eerste keer niet goed doorgebroken is zodat ze niet voldoende afweerstoffen gkunnen maken hebben maar als jouw ventje vol staat en er zeg maar ongeveer een week last van heeft mag je gerust zijn dat hij het geen tweede keer krijgt
Je vriendje had echt geen gelijk! Dat wilde ik nog even zeggen. Je kindje is zo jong en dan ook nog ziek logisch dat je bij hem wil zijn. Zou ik ook willen.