Neusamandel eruit...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Cynnie1984, Apr 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Morgen is het zover onze kleine Timo word geopereerd het is echt super snel gegaan....

26 maart naar de ha omdat hij toen al ruim 4 weken verkouden was...toen een AB keur gehad...

Een week later was hij weer verkouden, weer naar de HA en doorverwezen naar de KNO arts

Afgelopen maandag naar de KNO geweest en die vertelde dus dat zijn neusamandel eruit moet omdat hij anders bang is voor eventuele oor en keel problemen...

Ik ga dus naar het volgende kamertje om een afspraak te maken....zegt ze we hebben vrijdag een plekkie er is een kindje uit gevallen dus als je wilt....gelijk gedaan hij kan er maar snel vanaf zijn

Ik doe wel heel stoer en zeg dat ik het niet eng vind maar ik denk dat ik het morgen ochtend toch wel moeilijk gaat hebben...

Iemand ervaring met het verwijderen van de Neusamandel, hoe lang hebben ze er last van en hoe worden ze wakker?

2. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Geen ervaring hier, maar wilde je wel even veel succes wensen!

3. Yil

Yil Bekend lid

Mar 16, 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Hier ook geen ervaring, maar wel een dochter die veel ziek/verkouden is. Wij zijn nu aan de flixotide 2x per dag....

Heel veel sterkte morgen met de kleine man!

4. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    Onze oudste is 4 en 4 weken geleden zijn neusamandelen eruit en buisjes erin, hij was nl. 4 jaar lang heel de winter lang verkouden en hoesten........:$ Hoopte nog steeds dat hij erover heen zou groeien, NOT. Nu niet meer verkouden geweest, ben blij dat we het gedaan hebben. Hij was echt maanden aan een stuk aan het snotteren,oorpijn, etc. etc.

Met onze jongste die dezelfde kant opgaat gaan we ws hetzelfde doen, maar dat wil ik asap, ga ik geen 4 jaar mee wachten.

Ingreep was niet erg, verschil was misschien wel dat ik Florian goed uit kon leggen wat er ging gebeuren omdat hij al 4 is. Maar ook al snappen ze het niet en zijn ze vooraf of daarna overstuur, de ingreep stelt echt niks voor. Bij het wakker worden was Florian wel wat overstuur, maar snel weer over. Daarna 's middags veel geslapen thuis, volgende dag niks meer van te merken!!!!

Succes!!

5. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Zoowww dat heeft lang geduurd gelukkig heb ik dan wel een huisarts die van aanpakken weet en niet lang zelf blijft 'dokteren'.

Ik zou met de jongste ook gewoon naar de dokter en KNO gaan om erger te voorkomen toch

6. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

Dec 29, 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    #6 marjolijn195, Apr 26, 2012
    Last edited: Apr 26, 2012
    Bij mijn dochter (toen net 3) zijn haar neusamandel en haar keelamandelen tegelijk verwijderd.
    Dit is me alles meegevallen. Natuurlijk had ze pijn (ik denk vooral in haar keel) maar binnen anderhalve dag was ze echt alweer goed opgeknapt en kon ze niet wachten tot ze weer mocht eten.
    En sindsdien is ze veel minder vaak en minder heftig verkouden!

Toen ze uit de narcose kwam was ze wel even flink overstuur, vooral door het infuus in haar hand, dit wilde ze er gelijk uittrekken. Maar gelukkig mocht ik haar op schoot houden en kalmeerde ze snel, ook heb ik haar toen zelf teruggedragen naar de afdeling.

7. Dana

Dana Niet meer actief

Bij mijn dochter zijn de neusamandel en keelamandelen eruit gehaald en tegelijk kreeg ze buisjes. Heeft ongeveer 5 dagen geduurd voordat ze weer echt zichzelf was, bij alleen neusamandel lijkt me dat het herstel nog sneller moet kunnen gaan.

8. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Volgens de arts zitten de meeste kinderen na het verwijderen van de neusamandel binnen een uur weer te spelen :S

HIj word onder narcose gebracht met een kapje en krijgt dus geen infuus...ben wel een beetje bang hoe hij wakker gaat worden neem zijn knuffel in ieder geval mee en wat zal ik hem aandoen gewoon zijn pyama ofzo

Share This Page