ziek kind nadat hij bij opa en oma heeft gelogeerd.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door fluitekruid, 23 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.062
    2.557
    113
    Limburg
    Ik zou ze denk ik nog 1 kans geven en daarbij heel nadrukkelijk zeggen dat ze hem niet meer teveel snoep moeten geven en dan ook meteen erbij zeggen dat ze niet meer mogen oppassen als ze het toch weer doen.

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben heel direct en zeker over mijn kind. Ik zou zeggen dit is de laatste keer als ik hem weer kotsend mee krijg. En als hij weer zou overgeven voordat ik bij de auto ben zou ik ook niet gaan rijden, maar terug naar binnen gaan ;) kind moet eerst even rustig worden voordat er ook nog eens gereden wordt. Want das dan wel dubbelop voor het kleine maagje.

3. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou het niet doen. Dan ga je ook niet met een lekker gevoel weg lijkt mij.

4. Eiveo

Eiveo Niet meer actief

Spuugt hij normaal na een nachtje logeren?
    Als hij er dus een heel weekend is zou hij dus daar al moeten gaan spugen... Ik weet niet hoe fijn ze dat vinden?

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik heb het bij beide opa's en oma's mee gemaakt, tsja ze willen verwennen en het lijkt wel of ze niet meer weten hoe klein een kinderbuikje is. 10 Chocolaatjes kunnen inslaan als een bom bij zo'n ukkie.

Dan ben ik wel een kreng, ik heb het bij beide netjes aangegeven, en toen op een gegeven moment gezegd: Zo dit was de laatste keer.
    Aan beide kanten werd toen terug gekrabbeld, en sindsdien is het prima geregeld. Ja ze krijgt daar een extra snoepje, en als ze haar bord niet leeg eet dan krijgt ze een toetje. Dat kan me allemaal niet schelen, het is alleen niet de bedoeling dat ze een rol koekjes naar binnen krijgt.

(wat betreft jouw schoonzus, die had ik gewoon een tik voor der mallemolen gegeven, mafketel)

6. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Foto of filmpje maken van de kots/het kotsen (uiteraard als dit verantwoord kan he..je kind helpen gaat voor :)) en ze dit laten zien.

Daarnaast een trommeltje met tussendoortjes zelf meegegeven: daar mag hij van hebben en niks anders. punt.

En als ze zich daar niet aan kunnen of willen houden is het klaar met de bezoekjes..

Heel hard maar soms nodig weet ik uit ervaring. Hier niet met eten maar wel met andere dingen verwennen dat het gewoon te ver gaat waardoor we hier bergen speelgoed hebben liggen, afschuwelijk lelijke schoenen en kleding en een kind dat na een bezoek weer even denkt dat ze alles zomaar krijgt als ze wil.

7. tuc

tuc Niet meer actief

hier ben ik het mee eens.

En wil zelf als aanvulling geven dat ik het onzin vind dat je bij opa en oma "verwend" moet worden. Waarom moeten verwennen altijd met snoep....wat is dat toch voor denkwijze??? Hier verwennen de opa's en oma's de kleinkinderen met volledige onuitputtelijke aandacht. Van oma zullen ze nooit horen: ga maar even alleen spelen:D Van de speeltuin naar een rondje fietsen, naar boekjes lezen, naar knutselen...enz enz.

Mijn oudste viert woendagmiddag haar kinderfeestje, daarom gaat kleine broer halverwege de ochtend naar oma tot een uur of 5. Nou oma heeft al een compleet programma:), heb haar er even aan herinnerd dat hij een stuk gezelliger is als hij tussen de middag even zn slaapje kan doen en verder doet ze maar.

8. tuc

tuc Niet meer actief

en schoonzus zou ik de chocolaatjes inclusief de doos achter in dr strot duwen

9. misa

misa Niet meer actief

Ooh daar zou ik absoluut een stokje voor steken en eens een serieus gesprek met ze aan gaan. Nog beter: jouw man..! Ik zou dit dus absoluut niet pikken.
    Desnoods alles meegeven en een schema maken wanneer hij wat mag.

En wat iemand schreef: 4/5 chocolaajes per dag bij opa en oma is wel normaal? Serieus? Vind dat nogal wat voor zon kleintje.

Succes!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Omdraaien en oma's huis onder laten spugen. En dan aan oma vragen: Goh, hoe zou dat toch komen? ;)
    Mee eens. Ik kan daar héél makkelijk in zijn. Laat het ze maar voelen. En dan op een gegeven moment misschien wel weer eens een keer. Maar dan weten ze in elk geval dat er consequenties zitten aan zulk gedrag.

11. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ergens zou ik het wel heel lollig vinden als hij daardoor het hele weekend hun huis onder spuugt, maar dat is voor je mannetje helemaal niet fijn natuurlijk.

Ik sluit me aan bij Cygnet, als ze geen respect kunnen hebben voor hoe jullie vinden dat het goed is voor Thijs dan heeft dat consequenties. Het maakt niet uit hoe zij er over denken jullie zijn zijn ouders en jullie bepalen wat hij wel of niet mag hebben. En dat je daarin een beetje meer loslaat als thuis lijkt me niet meer dan normaal, maar dat ze zo over jou en vooral Thijs zijn grenzen heen gaan is echt niet oke.

Mijn schoonmoeder is ook heel makkelijk in het over de ouders van haar kleinkinderen heenwalsen, dat gaat echt nog voor ruzie zorgen, maar het is aan haar of en hoe vaak ze Lotte dan nog zal zien.

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva gaat wel eens spugen door een soort van stress. Bijvoorbeeld 2 jaar terug toen we vanaf de camping in Frankrijk terug naar huis gingen ;). We waren een kwartiertje onderweg. Verder is ze nooit wagenziek, dat was dit ook niet. En ook toen ze klein was wel eens, is twee keer gebeurd toen, een keer toen ze 1,5 was en een keer toen ze 2,5 was ofzo. Het kan dus best een soort ontlading van je zoontje zijn ofzo. Maar goed het zou ook van het snoepen kunnen komen, maar dan vind ik het wel raar dat hij in het weekend helemaal niet spuugt bij hun. Daarbij vind ik wel dat ze jouw wensen moeten respecteren. Maar weet je ook hoeveel hij op heeft? Als hij bijvoorbeeld 5 keer naar de wc gaat en een chocolaatje krijgt en verder niet veel snoep, is dat toch echt niet zoveel?

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind het ook wel wat veel maar zo klein vind ik een kindje van 3,5 niet meer eigenlijk.

14. tuc

tuc Niet meer actief

nou dat is voor iedereen persoonlijk denk ik...ik vind 5 chocolaatjes echt megaveel maar misschien ligt dat aan mij.

15. misa

misa Niet meer actief

Ik ook..... Dat zijn enorme uitzonderingen als dat hier eens gebeurt, en dan is dat ook vaak bij opa en oma (kerst of verjaardag oid).

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    wij hebben ook een opa en oma die mijn zoontje eens volstopten tot hij ging spugen... maar mijn zoontje geeft het nu zelf aan. Hij zegt zelf tegen opa en oma dat hij niet meer wil eten omdat hij anders gaat spugen! Blijkbaar was het spugen echt traumatisch... heel zielig vind ik het dat het nodig is, maar ook heel knap dat hij het zelf kan zeggen. Zou jouw zoontje dat ook zelf kunnen aangeven als hij vol zit?

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Hier ben ik het zó ontzettend mee eens. Het is zo ongezond om altijd maar verwend worden en belonen plus emoties in het algemeen te linken met snoep en ongezond eten. Tuurlijk is het makkelijk en heel verleidelijk maar de kans dat je later een kind krijgt met een eetstoornis is gewoon veel groter, vooral als dit thuis in het eigen gezin ook gebeurt. :(

18. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij gewoon eten geeft hij prima aan wanneer hij vol zit. Bij dingen die hij heel erg lekker vindt gaat hij te lang door met eten. Ik vind het onze taak om er voor te zorgen dat hij zich niet overeet.

Verder heeft hij met de chocolaatjes affaire zeker zo'n acht van die mini marsjes/milky way etc gekregen.

Maar goed, waarschijnlijk gaat mijn zusje oppassen als wij een weekendje weg willen. Dus we hebben iets meer tijd gekregen om er rustig over na te denken hoe we dit de volgende keer anders aan kunnen pakken zodat mijn schoonmoeder gewoon naar ons luistert.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hahaha, ben nu wel benieuwd welke opa en oma dat hebben gedaan. :)
    En loop je dat risico straks ook met z'n broertje, of hebben opa en oma hun lesje wel geleerd? ;) Wel fijn dat hij het zelf aan kan geven. Misschien kan hij in de toekomst ook opletten voor zijn broertje en tegen opa en oma zeggen: Hij mag niet meer, anders gaat hij spugen. :D

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Poeh ik zou er ook heel gauw klaar mee zijn, en over het weekendje: ik zou serieus kijken naar een alternatief of anders niet gaan. Gewoon zielig voor je zoontje! :(

Mijn opa en Oma zijn heel lief qua aandacht maar ook erg van het snoepen. Als kind kan ik me herinneren dat mijn neefje standaard ziek werd op verjaardagen daar of tijdens familiefeestjes. Nu werd hij niet volgepropt maar alles stond open en bloot op tafel en hij kon zelf geen maat houden (was toen al veel ouder, een jaar of 9). Bij een 3-jarige moet je gewoon wijzer zijn als grootouders.

Deel Deze Pagina