WAZO "weigeren" ivm verblijf buitenland

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Hopmarjanneke, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben vast in dienst bij mijn Nederlandse werkgever, maar ik woon in Duitsland. Nu is voor mij een WAZO aangevraagd en krijg ik vorige week een nogal dreigende brief ;)
    "Ik moest binnen 7 dagen na bevalling het formulier terugsturen anders zou de WAZO worden gestopt"

Deze brief was gedateerd 25 mei, ontvangen op 6 juni en al bevallen op 3 mei jl. Ik vermoed dat het UWV geen bericht van mijn bevalling heeft gekregen omdat ik in Duitsland woon. Maar men weet ook wat mijn uitgerekende datum was (28-04) Dan vind ik een dergelijke brief op zn minst gezegd een beetje vreemd.

Ik heb op 9 juni de formulieren geretourneerd aan UWV, maar wat voor vaart loopt het met betrekking tot het stopzetten van de WAZO richting mijn werkgever?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Hopmarjanneke,

Excuses voor de onvriendelijke brief. UWV moet echter binnen een wettelijke termijn een beslissing nemen over aanvragen voor uitkeringen. Daarom stellen wij ook termijnen voor het aanleveren van gegevens.

Het gebeurt helaas vaker dat post naar het buitenland veel later aankomt, waardoor de reactietermijn vaak al is verstreken voor de brief is ontvangen. Hier kun jij uiteraard niets aan doen.

Dat je baby op 3 mei is geboren is bij UWV niet bekend, omdat UWV geen inzicht heeft in de geboorteregisters van buitenlandse gemeentes.

Ik weet niet of je de geboortedatum ook op het formulier hebt vermeld, anders kun je dit het beste telefonisch doorgeven. Daar kun je ook laten controleren of de gegevens inmiddels zijn ontvangen en of de uitkering is geschorst. Als dat het geval is, kan dat weer worden gecorrigeerd. Op onze website vind je de contactgegevens.

Actuele informatie over de WAZO vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

www.uwv.nl/webcare

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    526
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bedankt voor de reactie, Ik moest er een kopie van de geboorte-akte bij doen. Dus de geboortedatum is bekend.
    Heb pz van mn werk ook al ingeseind over deze brief.

Deel Deze Pagina