Baby bijna 6 maanden opeens slecht slapen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mavi derya, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Is dat normaal? Mijn zoon sliep eigenlijk de nachten super goed. Vanaf een uur of 22.30 tot 6 dan een slapend een beetje drinken en dan weer door tot 09.00 Maar de laatste 4 nachten wordt hij elke 2 uur wakker en wil hij drinken.. Niet zo erg maar ergggg vermoeiend.. Hebben meer kindjes dit.. Er is volgens mij niks veranderd ofzo..

2. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Jep... herkenbaar! DL heeft van 9 weken tot 5,5 maand zo goed als iedere nacht doorgeslapen, maar sindsdien komt ze weer 1 of 2 x per nacht en soms (zoals vannacht) ineens weer iedere 2 uur. je leest het heel veel rond die leeftijd en ik begin een patroon te ontdekken met niet meer doorslapen na het introduceren van vast voedsel.... maar of dat er echt mee te maken heeft?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ja, helemaal normaal. Sprongetje, groeispurt, tandjes.... allemaal van die redenen om lekker even te stoppen met doorslapen, (of nog slechter te gaan slapen dan normaal :().

4. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hmmm inderdaad wel sinds een week met fruit begonnen.. En hij heeft al een maand last van een tand die niet helemaal doorkomt.. Maar daar hielp de chamodent super voor..

5. steenbokje83

steenbokje83 Bekend lid

20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Heel herkenbaar. Ons zoontje heeft vanaf 8 weken tot 6 maanden behoorlijk goed geslapen en daarna was het dus 2 maanden compleet chaos totdat hij eindelijk kon tijgeren en kruipen. Te veel energie wat hij niet kwijt kon en waarvan hij niet kon slapen blijkbaar, hij slaapt sindsdien weer goed.

6. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier ook rond 6 maanden. Dit heeft echter maar een kleine week geduurd. Inderdaad denk ik de combi: groeispurt, overgaan naar vaste voeding + flesje minder en tandjes (die overigens nog niet door zijn). Nu slaapt ze nog steeds in een ander patroon maar wel weer de hele nacht. Ze slaapt na de laatste fles van 22.30, wordt even rond 2.00 's nachts wakker (zucht) maar dit is vaak een kwestie van even een speentje erin. Vervolgens wekken we haar rond 8.00/8.30 voor de fles en slaapt ze daarna nog door tot ca. 11.30 uur. Mijn ervaring is dat tijden veranderen en weer overgaan in andere fases.

7. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Hier is het ook een drama, en echt een drama. Ze sliep al een aantal weken overdag wat slechter, 'snachts ging toen nog goed. Toen een paar dagen weer gewoon goed en nu is het echt nog erger! Pff ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet..
    Ze gaat naar bed om 20:00 en normaal sliep ze tot 7:00/8:00. Nu is ze opeens om 5:00 of 6:00 klaar wakker:( en gewoon al willen spelen etc..
    Overdag slaap ze niet langer als een half uur.. ik weet echt niet wat ik er mee moet.. ik hoop echt dat dit snel weer over is..

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier is overdag slapen nooit echt geweldig geweest meestal tussen 9.00 en 22.00 3 keer een uurtje nooit langer.. *lees* meestal korter..

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Herkenbaar bij de oudste! Die sliep ook door tot bijna 6 maanden, klokje rond zelfs. Rond starten met bijvoeding kwam ze een paar keer per nacht. Hier pas later wat af kunnen bouwen, rond 14 maanden en af en toe slaapt ze nu een nacht door maar ze blijft regelmatig wakker worden s nachts.

Jongste is langer gaan slapen sinds de bijvoeding.

10. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Heel herkaenbaar!!

Zit met hetzelfde en was ook op zoek naar moeders die dit herkennen, ik heb ook het vermoeden dat het met de vaste voeding te maken heeft, sind die tijd is mijn zoon minder gaan slapen overdag, kan zelf niet goed in slaap komen, soms wel, maar daardoor slaapt hij snachts erg slecht, soms wordt hij twee x wakker in 5 a 6 uur, valt weer eventjes in slaap met speen, maar wil naar 5 a 6 uur toch echt drinken, gaat dan niet meer slapen, terwijl hij eerst toch wel zon 7 uur sliep, niet altijd maar toch.

Gebroken nachten gelukkig werk ik nog niet en slaapt hij naar zijn fles van 5 a 6 uur smorgens nog zon 3 uur, dan slaap ik ook nog eventjes.

En heb jullie ook dat ze oeverdag minder goed slapen, mijn zoon is wel erg vroelijk lacht veel, maar soms wil hij naar een half uur niet meer slapen, of helemaal niet soms is hij daardoor wel 4 uur op!
    Ik laat hem echt niet huilen, ja 5 min en dan nog eens proberen zon 4 a5 keer, en dan gaat hij er meestal uit.

Voorheen sliep hij na de fles van 19.00 a 20.00 uur zon 3 uur nu soms helemaal niet en dan is hij tot 22.30 op, soms valt hij na een uur in slaap, na 8 x speen gebracht te hebben.

Ik voel wel eens of hij al tandjes krijgt maar er is nog niets wel kwijlt hij heel erg, en bijt op mijn vingers zn eigen vingers vindt ie ook heerlijk!! Dus toch Tandjes miscchien...

Moeilijk is dat he als je niet weet wat er nu echt aan de hand is.

Maar we zijn niet de enige... xxxxx

11. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Ik zit precies met hetzelfde zoals ik al zei! Ook een halfuur slapen overdag en dan klaar wakker en inderdaad soms dan gewoon 4 uur op!
    Mijn vriend die dacht vandaag toch te zien dat er iets wits onder haar tandvlees zit.. ik ben nu begonnen met die gel.. eens kijken of ze nu beter ga slapen.. heeft jou zoon al tandjes? mijn dochter heeft de 2 ondertanden al.. en nu zie ik aan de rechterkant iets wits.. dus ja misschien eens even in zijn mondje kijken?

12. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja hoor hier ook rond de 5,5 maand! T is een sprong enngaat weer over....

13. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Hoelang duurde die bij jou ongeveer? Het is zo vermoeiend om er al om kwart over 6 uit te moeten..

14. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat hij snachts kwam (of 5 uur) duurde een goeie week. Nu nog komt hij rond 6 uur. Maar ja... Hij slaapt dan van 19 uur tot 06.00 ( omme nabij) dus mij hoor je niet klagen...,

15. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    hmm oke.. bij ons is het nu zo dat onze dochter om 6 uur wakker wordt in de ochtend en dan echt klaar wakker is. Ze gaat brabbelen/spelen.. dit is vanaf donderdag.. dus hopelijk duurt het ook maar een week!
    ik merk wel dat mijn dochter om half 6 savonds de nacht in ga.. dus we gaan nu wat dingen uittesten om haar later de nacht in te laten gaan.. net wakker gemaakt en proberen om haar te laten spelen tot half 9 en dan de fles.. maar ze is nog een beetje huilerlig.. ben benieuwd

16. Lovely little

19 dec 2011
    93
    0
    0
    Nee mijn zoon heeft nog geen tandjes, ik zie ook niks en voel ook niks, zn tandvlees is wewl iets doorschijnend en dan zie ik wel veel wit, maar of ze doorkomen, het duurt nu al meer als een maand!:D

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Als ze zo vroeg haar nacht in gaat is het inderdaad niet gek dat ze "zo vroeg" weer wakker is want zij heeft natuurlijk dan al een uur of 12 gemaakt....

Dat rekken werkt hier niet. Ik wil niet extreem rekken overigens ik vind het niet eens zo erg dat hij rond 6en weer wakker is... Maar zelfs een half uurtje rekkenngaat hem hier niet worden. Rondnhalf 7/7 kakt hij echt in. Dan is het flesje (meestal voor 7 uur) en dan slaapt hij vrijwel meteen.

18. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heel herkenbaar! Bij ons duurt de 'sprong' of wat het ook is, al drie maanden. Dus aan mij heb je niet veel :D Mijn dochter sliep altijd door, maar sinds 6,5 maand is het prijs. Ze wordt altijd twee tot drie keer wakker voor een voeding. Daarna slaapt ze direct weer verder. Ik vind het niet erg, ze zal het nodig hebben, en voed ook gewoon. Het zal vanzelf wel een keer stoppen. Overdag eet ze heel goed, ze begint enorm te tijgeren en de derde tand komt door, dus dat ze zich goed ontwikkeld is mij wel duidelijk! Dan maken die nachten me eigenlijk niet veel uit. Ik heb me erop ingesteld dat je sowieso de eerste jaren niet veel zal slapen :D het hoort er gewoon bij!

19. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.244
    681
    113
    Half 9 de fles is gelukt maar ben toch bang dat het niet werkt. Ze was zo moe en snapte er niets van.. Ik ben wel benieuwd hoe laat ze nu wakker is. Straks is het nog eerder maar ja dan hoeven we dit niet meer te doen.

Ja het is niet gek dat ze al zo vroeg wakker wordt. 12 uur vind ze wel genoeg!

Ik denk wel dat ze echt gewoon te vroeg de nacht in gaat. Want paar weken terug was ze in de avond altijd der huil uurtje. Misschien dat ze over wilt naar 2 slaapjes ipv van 3. Wat denken jullie? Bij der 3e slaapje wilt ze altijd de nacht in.

Deel Deze Pagina