Wat doet jullie baby de hele dag? Hoe oud zijn ze en wat doen ze de hele dag. En waar zitten/liggen ze? Ben een beetje nieuwschierig aangezien mijn klein mannetje van 8 weken het liefste alleen in mijn armen ligt. Doe ik graag aan mee, maar ook mama moet soms naar het toilet, douchen, studeren, eten, naar haar paard. We hebben een babybedje waar wij nu langzaam hem aan het gewennen zijn om hem in te slapen (nog niet zon denderend succes) en een verstelbaar wipstoeltje (niet waar ze in hangen, maar een stevige achterkant) waar hij eigenlijk altijd in gaat/slaapt als wij gaan eten/wc/douche/huis poetsen enzovoorts. Maar begin te merken dat hij zich daar toch begint te vervelen. Iedere dag spelen we een uurtje op het bed met een babygym en andere liedjes en dingetjes zoals op de buik liggen (hij rolt dan ook van buik naar rug). Dacht dus nu om een box te gaan kopen waar hij lekker in kan spelen als wij onze dingen moeten doen.
Box of anders een dik kleed op de grond met babygym en andere speeltjes? Kan hij lekker rollebollen en rondkijken. Afwisselen met af en toe spelen, op schoot of in de wipstoel. Het is beter voor ze als ze lekker liggen en zelf dingen kunnen ondernemen. Speeluurtje op bed zou ik verspreiden over de dag. Af en toe een kwartier of een half uurtje.
We hebben Jesse heel veel in de box laten spelen. Toen kwam er een periode dat hij dat helemaal niks vond, en nu? Hij vind het helemaal geweldig, kan hij lekker oefenen met staan. En het is ook best handig hoor zo'n box! Maar om even terug te komen op je vraag. Wij leefden (en leven) echt volgens de 3 R's. Rust Regelmaat en Reinheid. Dus de box was om te spelen maar bedje is om te slapen. En als hij wakker was (hoe klein ook) hielden we regelmaat vast. Al moet ik wel zeggen dat hij ook heerlijk bij mij lag te slapen toen hij ukkepukkie was! En daar kijk ik met veel geluk naar terug.. Dus gewoon doen wat goed voelt, dan doe je het altijd goed!
Vanaf de geboorte al legde ik onze kleine meid in de box neer als ik bijvoorbeeld het huishouden moest doen, en zij wakker was. En dat is eigenlijk nu nog zo. Ook wij passen zoveel mogelijk Rust en Regelmaat toe. Slapen, knuffelen, spelen, voeden, en naar bedje. In bed mag onze dochter van mij niet spelen met bijvoorbeeld een babygym of iets dergelijks. Vanaf het begin zijn wij daar duidelijk in geweest : bedje is om te slapen, box is om te spelen etc etc. Klinkt misschien streng haha, maar dochterlief weet nu gewoon dat ze moet gaan slapen in haar bedje, en spelen etc etc in de box. We leggen haar bij ieder slaapje in haar bedje, en ze valt zelfstandig in slaap. Slapen op de arm doe ik niet aan, want dan rust het kindje toch niet zo goed, lijkt mij. Moe zijn, is het bedje in. En ze slaapt direct in. Maar je moet voor jezelf doen wat goed voelt. Iedereen is daar anders in.
Net een soortgelijk topic geopend.. Hier leg ik haar ook vaak in wipper of box alleen dit wil ze niet. Op schoot ook niet. Beetje lopen werkt soms weleens maar daar word je zo moe van he. Die van jouw is iets ouder natuurlijk. Sjanniee klinkt goed. Zo doe ik het ook maar sinds vorige week werkt het niet meer. je hebt dus geluk
Haha, mijn verhaal klinkt wel makkelijk zoals het er staat, maar ook onze dochter heeft een periode gekend dat ze niets meer wilde hoor. Maar heb het gewoon doorgezet, en na een paar dagen pakte ze het ritme weer op. Maar zou misschien kunnen dat het komt omdat ze al wat ouder is dan jou kindje. Die periode dat ze het even allemaal niet meer wilde, toen was ze een weekje of 6 ofzo. Natuurlijk droop ik haar niet alleen maar in de box neer om te spelen hoor. Ze is nu bijna 5 maanden, dus sochtends mag ze altijd even bumpa kijken voor de tv in haar schommelstoel Maar verder is het : slapen in bed, of je wil of niet. Moet ik iets doen terwijl ze wakker is dan de box in, en moet ze zich maar vermaken in de box. En samen spelen doen we op het speelkleed op de grond.
En wat deed je dan als ze maar bleef huilen en huilen?? Ik hoor nl vaak dat het aan ons ligt en dat doet me best pijn.. Ik probeer het ook goed te doen.. (Dit gaat niet over jouw natuurlijk.)
Als ik onze dochter in die periode in de box legde, en ze begon te huilen, dan ging ik ff naar haar toe, gaf haar een speeltje of wat, en praatte ff met haar, en dan ging ik weer door met waar ik mee bezig was. Amper 5 minuten later begon ze tuurlijk weer te jengelen, en ik herhaalde dan gewoon weer wat ik hierboven al schreef. Zodra ik klaar was met bijvoorbeeld het huishouden, dan pakte ik haar weer uit de box en gingen we samen spelen. Na een weekje van jengelen in de box omdat het niet zo leuk was blijkbaar, pakte ze het ritme weer op, want doordat ik haar liet zien dat de box echt wel leuk is ( dat deed ik dan door wat ik hierboven al schreef ) ging ze zelf ook door krijgen dat ze zich best wel even alleen kon vermaken. Wat ik ook deed was niet elke dag het zelfde speelgoed er in leggen. Als vandaag bijvoorbeeld de baby gym er in staat, dan leg ik morgen wat anders in de box waar ze zich mee kan vermaken. Zo houdt je het ook leuk voor het kind, omdat het iedere keer andere dingetjes dan kan bekijken etc etc En meid, trek je niks aan van wat anderen zeggen. Jij voelt het beste aan wat je kindje nodig heeft. Mensen zeggen vaak dat je het niet goed doet, maar jij weet het beste wat goed is, het is jou kindje.
Na voeden samen op schoot spelen. Daarna 10-20 min in de box. Daarna de wipper of speelkleed en op t laatst weer f samen spelen... dan naarr bed. Als hij t naar zijn zin heeft in.de box laat ik het natuurlijk langer.. heb ik ook even mijn handen vrij! Mijn zoontje is bijna 14 weken
Oke dankje. Maar dat is dus anders dan mijn dochter die huilt steeds harder tot ze overstuur is, troosten of praten hoort ze niet eens..
Mijn dochter was toen eigenlijk waar ik was. In de draagdoek sowieso heel vaak, en ja ook op de wc . Wanneer ik moest douchen ging ze mee, lag ze in het badje (zonder water en in een wikkel doek ) en een paar maandjes later op een kleedje op de grond te spelen. Verder speelde ze op de grond bij me en heel soms lag ze in de box. Waar ik ging, ging zij. Slapen in haar bedje deed ze toen nog niet echt geloof ik, soms wel, soms niet. Inmiddels slaapt ze altijd in haar bed, maar als ze wakker is dan is ze eigenlijk nog steeds altijd waar ik ook ben
Jesse houdt ook niet van de box. Ik probeer het wel elke dag maar hij houdt het vaak maar tien minuutjes vol. Hij zit vaak in de wipstoel, dit houdt hij lang vol. Ik zet hem dan gewoon bij mij in de buurt. Zo zit hij bijvoorbeeld altijd mooi te kijken hoe ik het huishouden doe haha. En jengelen is bij ons ook in bed. Hier valt hij dan zelf in slaap (gaat vaak wel gejengel/ gekrijs aan vooraf). Ik laat hem zo krijsend liggen, nu hoef ik vaak maar 1 keer de speen erin te doen en hij slaapt.
Mijn dochter slaapt sinds vandaag weer ingebakerd. als ze eruit is even in de box dan flesje dan in de wipper zodat het eten goed kan zakken. ze is ongeveer een uurtje wakker
Jullie baby is bijna 2 maanden. Dan is jullie ding: de baby! Al het andere is leuk als je eraan toe komt, maar je kind staat nu voorop! Een kind van 2 maanden kan je niet van verwachten dat die langer als 5 minuten alleen kan en wil zijn. Dus op schoot zitten, samen spelen, in de wipstoel naast jou op de bank, dat is heel normaal! Mijn zoon ligt nu hij een half jaar is ( Vanaf een maand of 4 gaat dat goed ) veel op de grond op het speelkleed of in de box. Maar dan nog als hij moe is wil hij toch het liefste op schoot, en dan daarna lekker naar bed.
En wanneer heb je ze dan vast? Alleen tijdens de fles? Op die leeftijd hadden wij ze ongeveer het hele uur dat ze wakker waren nog vast! Ze slapen nog zoveel, dan zijn ze al alleen. Babies hebben heel veel behoefte aan lichaamscontact. Ik heb weleens gelezen dat de westerse baby ongeveer 6 uur lichaamscontact heeft, dus dat ze 18 uur alleen zijn. Hongeren naar huidcontact leuk artikel!