het cb zegd dat we ons kind moeten afremmen!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Amfy, 3 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

dat kan toch niet?
    ons meisje is (net als haar broer) erg snel zo kan ze gecontroleerd rollen ban buik naar rug en kan ze van rug naar zij. ook kan ze zich "opdrukken"

nu waren we net het cb en die zeiden dat ze afgeremt moest worden omdat ze anders te snel gaat. maar ja haar broer liep ook los met 9 maanden

mijn vraag dus nu hier:wat moet ik hier mee?

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    laat ze lekker lullen joh :) ieder kind gaat op zijn eigen tempo en sommige kinderen zijn sneller dan gemiddeld...

3. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou zo'n advies negeren. Hoe zou je dat moeten doen, een baby afremmen?
    Het lijkt me wijs om het allemaal niet extra te gaan stimuleren (overeind helpen tot zit door de handjes beet te pakken, bijvoorbeeld), maar bewust afremmen? Als je kindje dingen doet, ga ik er van uit dat ze dat fysiek aankan, ook al is ze erg snel.

Onze jongste is een enorm vlotte tante. Zij raakte ongelooflijk gefrustreerd als zij iets niet kon wat ze wel wilde. Als ik die had kunnen afremmen (nogmaals, hoe dan?) zou ik nog langer met een kleine schreeuwerd hebben gezeten... Ik was alleen maar blij toen ze met 9 mnd ging lopen, dat scheelde ongelooflijk veel in haar humeur.

4. Karoke

Karoke Niet meer actief

Ik zou me er niet al te veel van aantrekken. Je hebt nu eenmaal snelle en minder snelle kinderen en zolang ze het allemaal uit zichzelf doen, zie ik er echt geen kwaad in.

Hebben ze overigens ook gezegd hoe je haar moet afremmen? Want dat lijkt me nog niet zo makkelijk bij een baby...

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wat wil je doen.. Ze vastplakken aan de vloer..
    Sommigen zijn nou eenmaal iets vlotter dan anderen. En het kan straks ook wel een poosje stilstaan.

Zolang het haar eigen initiatief is, zou ik er niet veel mee doen..

6. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Afremmen lijkt mij idd moeilijk. Maar niet extra stimuleren lijkt mij wel te doen. Zoals niet proberen te laten zitten, staan etc.
    Maar goed dat geldt voor alle baby´s eigenlijk vind ik.

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Tja, wat doe je eraan hè....ik denk niet dat ze luistert als je zegt dat ze niet meer mag rollen ;). Gewoon lekker laten kletsen dus op het cb.

8. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Idd, zolang het haar eigen initiatief is, kun je het moeilijk afremmen! Om d'r nou een dwangbuisje aan te trekken gaat ook een beetje ver ;)...

Had deze vp of arts van het CB dan ook suggesties hoe je dat afremmen aan zou moeten pakken :p?

Lekker naast je neerleggen hoor!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee tips gaven ze niet.

stimuleren doen we sowieso niet ik ben erg van het zelf leren doen.

ik herkend veel van zoonlief in haar. ze heeft net z'n kort lontje als haar broer had die werd ook heel snel gefrustreerd als hem iets niet lukte wat hij wel wilde zoals rollen zitten etc.

10. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Wat Bri ook al zei, niet stimuleren, verder lekker negeren zo'n rare opmerking. Je kind afremmen... ;) Je kan hem moeilijk met beide armpjes en beentjes aan de spijlen van zijn bedje vastbinden zodat hij niet zich niet meer omrolt toch?! ;)
    Baby's en kindjes doen alles op hun eigen tempo. Snel, langzaam, ertussenin, je hebt ze allemaal. Niet druk om maken dus.

11. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Inderdaad, dat stimuleren kan echt ongezond zijn. Ken best veel ouders die hun baby van 4 maanden rechtop zetten en zeggen: "kijk, hij strekt zijn beetjes, hij wil al staan/lopen!" en dat vervolgens x keer per dag met hem doen. Heel slecht voor ruggetje.
    Zag laatst ook op het strand een vader dat zijn zoontje van hooguit 7 maanden liet "lopen". Armpjes bijna uit de kom, zakte de hele tijd door zijn beentjes, zwieberde alle kanten op, maar vader "liep" trots met hem door. :$ Sorry, beetje offtopic, maar vind zo iets echt erg.

12. trillian

trillian Actief lid

21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Hey Amfy,

Mijn dochtertje was met 1,5 maand ongeveer even ver. Ze probeert nu met 3 maanden kruipbewegingen te maken (lukt niet --> frustratie --> janken!!).

Bij het CB waren ze daar heel kort over: "Goed dat ze al zo veel kan!"

Zo zie je maar weer. De CBs zijn onderling niet eens consistent. Hoe kun je dan, afgezien van de praktische invulling ervan, zulk soort advies serieus nemen?

Niet te druk over maken dus, meid!

13. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Met spanbandjes aan het bed vast snoeren ;)
    Nee gein, cb geeft alleen maat adviesen, soms ook waar je niks aan hebt.
    Ik zou je dochtertje mooi haar gang laten gaan :)

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    onzin advies! als ze het uit zichzelf gasn doen zijn ze er klaar voor, anders doen ze het echt nog niet!

15. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Jesus! Wat moet je daar nou mee ?? Elke kind ontwikkeld zich toch op z'n eigen manier!
    En ook nog geen tips.... Volgens mij kan iedereen op het CB gaan werken!

Maak je niet druk, je hebt je zoontje als voorbeeld ;)

16. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Gewoon niet naar luisteren, heb je met je zoon zo te lezen ook niet gedaan. Weet je het is nooit goed, ze deed alles in de verkeerde volgorde dus het een kon je nog niet heel goed en ze was al bezig met het volgende, het lost zich vanzelf op want dat wat ze niet goed kan leert ze dan even heel snel. Maar als je kind 'te' langzaam is, is het weer niet goed!! Gewoon lekker laten... en genieten!! :D het gaat al snel genoeg :p

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik denk niet dat die opmerking serieus bedoeld was.hebben ze zelf gezien wat je kindje al kon of was het alleen wat je zelf zei?

18. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Zo'n advies zou ik ook naast me neerleggen ja. Maar ze hebben dus niet gezegd waarom? Ja omdat ze dan te snel gaat... en dan.. gebeurt er...?

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Inderdaad raar advies. Hoe doe je dat en waarom zou je het uberhaupt doen? Als een kind zoiets zélf doet, lekker laten gaan hoor. Hier ook een kereltje die bij 10,5 maand kon lopen en voor hem (en mij) was dat het einde van veel frustratie omdat hij niet kon wat hij zo graag wilde.

20. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Wat een opmerking. Als een kind langzamer dan gemiddeld in haar ontwikkeling is kun je wel stimuleren maar een kind afremmen lijkt me wel lastig.

Deel Deze Pagina