Sneeuw, baby en de hond uitlaten?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Toke, Jan 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Gaan jullie met de wandelwagen de sneeuw in? Ik moet er iedere dag uit voor de hond. Mijn zoontje gaat altijd mee in de buggaboo. We hebben nu wel een slee met rugleuninkje, maar erg comfortabel vind ik het niet lopen. Wel leuk vol de fun, maar een uur erop uit vind ik niet fijn met de slee en mn zoontje zit er toch ook wel een beetje kwetsbaarder op dan in de wandelwagen. Hoe doen jullie dat?

2. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,514
    14,017
    113
    Female
    Heb dan wel geen hond maar wel een peuter die graag wil sleeen, mijn dochtertje draag ik dan in de bondolino, gaat prima!
    Dus misschien iets van een draagdoek of ergonomische draagzak aanschaffen? Daar heb je als er geen sneeuw ligt ook een hoop plezier van.

3. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    We hebben wel een the north face draagzak (geloof ik). Is dat net zoiets? Ik vind het echt een rotding. Mijn zoon is minstens 11 kilo en echt te zwaar.... Al mag hij nog wel in de zak...

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja ik ga wel met de wandelwagen naar buiten maar echt comfortabel is het niet... maar van alle opties die je hebt lijkt deze me toch het prettigste hoor. Slee is ook niks om lang mee te wandelen!

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Ik hem hem in de maxi cosi gedaan en die op het onderstel van de kinderwagen en toen de hond uitgelaten.
    In de maxi cosi zit hij toch wat 'steviger' dan in de kinderwagenbak. Sneeuw hobbelt en bobbelt natuurlijk behoorlijk.
    Heel ideaal loopt het niet, maar het is wel gewoon te doen. En die witte wereld vond hij ook wel interessant.

6. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

Feb 19, 2012
    3,224
    525
    113
    Ik heb hier een slee aangeschaft van de action daar pas de maxi cosi precies in en dan met sjor banden gewoon langs de autogordel dingen gedaan hij zit dan goed vast en ik kan wel ff goed met de hond lopen.
    Kwam hier met de kinderwagen (maxicosimura) niet vooruit...

7. chila

chila Niet meer actief

Hier gewoon met de kinderwagen de sneeuw ingegaan. De kleine goed dik ingepakt en het is best te doen.

8. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

Sep 18, 2008
    5,406
    138
    63
    Female
    Wat ben ik blij dat de stoepen hier goed vrij gemaakt worden.
    Amper last van de sneeuw op de meeste stukken. :D

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

May 30, 2011
    3,620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik ga ook gewoon met de kinderwagen op stap hoor (ook bugaboo) gaat prima, ook door de sneeuw,. ietsje steviger duwen, mijn zoontje hobbelt en bobbelt nogal in zijn zitje.. maar dat vind hij juist leuk :D Lekker warm in zijn voetenzak.. heerlijk, hij heeft het niet koud hoor (z'n mama iets minder ;))

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

North face draagzak is zeker niet hetzelfde. Mijn dochter is ook 11 kilo en ik draag haar met mijn doek of Tula draagzak prima, ook in de sneeuw. Op dit moment in Oostenrijk en gaat perfect! Heb wel bij de blokker van die anti slip zooltjes voor onder mijn schoenen gehaald.

11. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    De bugaboo kan je toch ook andersom zetten, zodat de grote wielen vooraan zitten. Is voor het zand erg makkelijk, dus lijkt me in de sneeuw ook te werken. Lekker wandelen hoor, heerlijk!

12. Mellbee

Mellbee Actief lid

Aug 28, 2012
    359
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerlijk!! Lekker gezond weer! Ik ga er lekker op uit met m'n wandelwagen, gaat hier prima!

13. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier gewoon met de bugaboo door de sneeuw, gaat prima! Bij veel sneeuw idd de kleine wieltjes blokkeren en de duwstang andersom, dan ploeg je er zo doorheen.

14. sjak

sjak Niet meer actief

Ik ga wel met de wagen (maxicosimura) en hond het bos in hoor, ja het is even wat harder duwen....
    Voor even kortere stukjes en veel lol heb ik een oude maxi cosi op een houten slee gebouwd met spanbanden en zo zijn we gaan sleeen, ze heeft echt heel hard geschaterd!
    Ik durf juist de draagdoek niet te gebruiken met sneeuw en glasheid, ben veel te bang dat ik val!
    Maar met tien maanden kan hij toch wel even op de slee? Hij blijft toch wel zitten? Dat gaat een stuk makkelijker...

15. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn dochter is 13 maanden, die blijft echt niet op een slee zitten.
    Dus gewoon ingepakt in de maxicosimura en duwen maar :)

16. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

May 10, 2012
    1,681
    0
    0
    Hier gaat de hond alleen achterthuis :) Als mn vriend thuiskomt van t werk gaat hij of ik er een lang stuk mee door het bos wandelen zodat hij lekker de pootjes los kan gooien. Maar als ik alleen thuis ben waag ik me niet met de kinderwagen in de sneeuw, en de bondolino durf ik al helemaal niet... ben echt zo bang dat ik uit glij!! Heerlijk hoor die vrieskou, maar had van mij wel zonder sneeuw gemogen, dan had ik gewoon lekker met de bondolino in het bos gelopen...

17. misa

misa Niet meer actief

Tuurlijk! Lekker met de wagen de sneeuw in. Kan prima. :)

De ene draagzak is de andere niet. Kijk anders eens op www.babybij.nl

18. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Ook met de kinderwagen, dan maar iets harder duwen...

19. Storm

Storm Niet meer actief

Ik zou ook niet voor een draagdoek kiezen om door de sneeuw te gaan. Gewoon in de wandelwagen, neem aan dat ie met tien maanden niet meer in de bak ligt. Als ie nog in de mc past zou je die misschien op de slee vast kunnen zetten en dan op die manier naar buiten.

Hier is bijna geen sneeuw. Helaas.

20. Elegance

Elegance VIP lid

Nov 13, 2008
    5,478
    2
    38
    Hier moet ik soms de peuter 'uitlaten'.. dan gooi ik de kleine in de bondolino.. ik heb wel zelf snowboots aan en loop heel rustig.. gisteren was ze me in de auto in slaap gevallen en moest ik mijn mannetje ophalen op de psz. Toen heb ik haar in de buggy gezet (koelstra) en dat ging ook ok.. ik had zelfs de rem erop en kwam daar pas achter op een stuk waar geen sneeuw lag..:)

Share This Page