ziek, maar durf de deur niet uit!

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door angietjuh, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meiden,
    Ik had eens even een vraagje heb mij nu sinds 2 weken ziek gemeld ivm veel harde buiken en lage rugpijn dit wordt veroorzaakt door een kromme wervel.
    Nu heb ik dus dagen dat ik verga van de pijn en snacht ook niet slaap. Maar zodra het een paar dagen goed gaat ga ik mij schuldig voelen na mijn werk toe. Dit deed ik voorheen ook en dan ging ik weer werken en dan was het na een paar dagen weer raak en verging ik weer van de pijn. De v.k. heeft ook aangeraden om nu thuis te blijven en rustig aan te doen.
    Nu mag ik nog wel naar buiten om eens te wandelen etc.
    Dit was gisteren dus het geval ik moest even naar de apotheek om rennies te halen omdat ik zoveel last had van maagzuur en de apotheek ligt hier dan ook in het centrum. Daar kwam ik een collega tegen en ja ze is nogal een kreng. (kan ook niet goed met haar samenwerken)
    Ik kreeg dus gelijk zo'n opmerking enne ben je lekker aan het winkelen?
    Ik zei daarop dus van nee was op weg naar de apotheek en ik was er gelukkig ook niet te ver vandaan en ze zag me daar ook naar binnengaan.
    Alleen nu ben ik bang dat zij aan de werkgever of andere collega's gaat lopen vertellen dat ze me tegenkwam en ik gewoon aan het shoppen was terwijl dat niet zo is.
    Ik zie haar daar namelijk wel voor aan dat ze me zoiets zou flikken.
    In principe als ik dat al deed zou dat niet eens erg zijn want een vriendin van me zegt dat is niet te vergelijken met een volle dag werken. Dus moet me daar niet zo druk om maken zegt ze.
    Maar ja wil gewoon niet overkomen naar mijn werkgever of collegas toe dat ik gebruik maak van mijn ziek zijn.
    Ik durf nu al niet de deur uit om morgen naar de v.k. te gaan want deze ligt ook weer in de buurt van het winkelcentrum. Gewoon bang dat ik haar weer tegenkom en weer zo'n opmerking krijg.
    Heeft iemand van jullie dit al eens meegemaakt en wat doen jullie dan om je er niet zo schuldig over te voelen?
    Ik heb in principe geen rede om me schuldig te voelen want ik doe niks verkeerds maar toch blijft dat gevoel bij mij.

2. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    helaas erg herkenbaar meis...
    maar jij hebt voor je gezondheid je beweging en frisse lucht ook nodig..
    nu kan je dat doen als jij je "goed"voelt.. bij je werk kan dat niet..
    voel je niet schuldig.. je werkt om te kunnen leven en je leeft niet om te werken..

als je collega een volgende keer iets naar zegt, zeg dan dat zij jouw positie qua zwangerschap wel ff over mag nemen, zodat jij lekker kan gaan werken.. denk dat ze daar ook voor bedankt!

3. Mlien

Mlien Fanatiek lid

24 jun 2010
    3.756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Probeer je eens in te denken dat je bijvoorbeeld vanaf 16 weken zwangerschap ziek thuis zit, dan zou dat dus betekenen dat je dan 18 weken (tot je verlof, 34 weken) de deur niet uit mag omdat je 'ziek' bent?! Zwangerschapsgerelateerd ziek zijn is iets heel anders dan ziek thuis zijn met een griepje en je mag dus zeker de deur wel uit!

Ze kunnen toch moeilijk van je verwachten dat je als een kluizenaar gaat leven?!

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.561
    535
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je bent in principe "lopend patient", dus je mag gewoon de deur uit. En zeker voor noodzakelijke dingen. Waarvan Rennies halen en een bezoek aan de VK toch echt wel onder de noemer Noodzakelijk vallen.
    Probeer je schuldgevoel los te laten en denk dat je een eendje bent :D... laat de opmerkingen lekker langs je veren lopen.
    Je zit niet voor niets in de ZW en je collega moet gewoon niet mekkeren.

En als ze het wel aan je werkgever doorbrieft... die zal vast wel beter weten hoor!

5. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ jannie Bedankt voor je reactie. Ja op dat gebied is ze een behoorlijke kreng ik kreeg een paar weken geleden ook een reactie van haar op internet op een profielpagina wat ik heb. Ik had foto's van de box en kinderwagen erop gezet. Kreeg gelijk de opmerking van ooh wel ziek zijn maar ook shoppen voor de box en kinderwagen.
    Ten 1e de box en kinderwagen waren cadeaus van de schoonouders en ouders dus ben echt niet gaan shoppen ervoor. wij hadden aan hun aangegeven welke we wilde hebben. dus dat was een cadeautje. Dus toen had ik ook al zoiets van ja wat gaat jou dat aan en al was ik zelf gaan shoppen ervoor. Ik heb het toch nodig of verwacht zei dat ik mijn kind op de grond leg?
    Maar toch voel je je dan ongemakkelijk. mja eens afwachten of ik er een reactie van krijg als de werkgever belt.

6. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik ging ook gewoon winkelen hoor maar kon niet werken. Mara ja tijdens mijn werk kon ik niet gaan rusten als ik dat nodig had en als ik aan het winkelen was wel.
    Je mag gewoon de duur uit hoor.
    Vervelend hoor z,n collega. Is ze zelf al eens zwanger geweest zeker niet?

7. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Ik zat al een hele tijd ziek thuis. Eerst door een maag bacterie, toen een burn-out en nu zware zwangerschapsmisselijkheid. Mijn allereerste vraag aan de arbo arts was dan ook of ik wel naar buiten mag! Die reageerde dat dit natuurlijk mocht. Je moet immers boodschappen doen of naar de huisarts of gewoon even je hoofd leeg krijgen. Eenmaal in de burn-out moest ik juist lekker gaan winkelen en wandelen :) Nu krijg ik van mijn arbo arts ook te horen dat ik moet proberen naar buiten te gaan. Dan heb ik overigens een fijne baas. Die vraagt zelf hoe het gaat met de uitzet.

Je hebt helaas altijd zure collega's. Lijkt mij dat jij gewoon eerlijk moet blijven naar je werkgever toe. Ik vraag me overigens af in hoeverre die collega het je werkgever durft te vertellen. Blaffende honden bijten niet toch? :)

Ik zou toch proberen het van je af te zetten. Bespreek het eventueel met je vk oid. Misschien dat die tips heeft hoe je hiermee om kunt gaan. Want je wilt ook niet extra stress erbij hebben!

8. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties geeft me wel een geruster gevoel nu als ik de deur uit moet. Morgen idd. eens bespreken met de verloskundige en ja zal toch idd. nog bepaalde dingetjes moeten halen voor de kleine komt. Maar gelukkig kom ik haar niet tegen in babywinkels. Ze is zelf idd. nog nooit zwanger geweest, maar heb wel steeds meer de neiging als ze ooit word haar datzelfde eens allemaal onder haar neus te duwen. Maar aan de andere kant zo zit ik niet in elkaar.

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

waarom heeft zij toegang tot een profiel pagina van jou??
    blokkeren die hap.. mieter op. Als zij niet weet want een lopend patient is is dat haar probleem. niet de jouwe. voor je algehel gezondheid is het belangrijk dat jij af en toe naar buiten gaat. en zo'n opmerking van lekker winkelen.. is puur jalouzie en iemand niets gunnen.

Al ging je wel "gewoon "winkelen,daarbij kan je ruste, naar huis gaan wanneer je wil. als je werkt niet. je werkgever weet beter hoor.

10. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    hey meiss ook al koop jij zelf nog de box en de kinderwagen,wat maakt dat nou uit??
    je zou de spullen toch bij elkaar moeten krijgen lijkt me niet??
    laat haar lekker doen meis..
    als ze het op het werk lult en je baas of leidinggevende belt kan je desnoods nog zeggen ik heb bewijs dat ik bij de vk was en bij de apotheek was?? laat je gewoon het bonnetje zien..

ik weet wel bij mijn oude baas als ik weg moest of zo moest ik gewoon even bellen van luister vandaag moet ik weg...
    maar dat was dan voor de controle zeg maar!!

kom op zeg ze kunnen je toch niet verplichten om binnen te blijven wat is dat nou..

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja zounet zeggen, waarom heb je haar in je lijst verwijderen die hap!!! Daaarom heb ik geen collegas in mijn lijst he

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Lekker de deur uit gaan anders heb je straks tegen de tijd dat je moet bevallen ook nog een depressie van het binnenzitten. En een blokje wandelen oid is nooit slecht.
    Ik zou die collega inderdaad blokken of verwijderen. Dat soort mensen heb je helaas altijd. Daarom ben ik blij dat ik 30 minuten met de auto van mijn werk af woon en mijn collega's allemaal dichtbij werk! Gelukkig zijn de meeste niet zo.

13. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik had haar niet direct in mijn lijst staan maar mijn profiel stond openbaar. Dit staat nu ook op prive.
    Dus alleen vrienden kunnen nu zien wat ik erop zet.
    Maar eigenlijk belachelijk dat ik voor haar alles moet aanpassen.
    Maar wel bedankt voor jullie reacties.
    heb 2 dagen geleden de werkgever aan de telefoon gehad en hij zei er ook niks over dus als hem dat echt dwars had gezeten was hij er wel over begonnen. Ik had het ook bij de v.k aangekaart en die zei ook al ga jij een hele dag winkelen je kunt je rust pakken wanneer je wilt en naar huis gaan wanneer je wilt. Dus dat is geen vergelijking.
    Al zit ik ook niet zo in elkaar dat ik de hele dag ga lopen winkelen maar soms heb je gewoon wat nodig van de winkel en ga nou ook gewoonAl is het even om te wandele en de deur uit te zijn. Kom ik haar weer tegen dan zeg ik idd. van wil je mijn zwanger zijn even overnemen ga ik wel werken.

14. angietjuh

angietjuh Actief lid

14 okt 2010
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ angel229 Ja toen ik voorheen nog niet samenwoonde maar nog gewoon thuis was dat wel wat makkelijker woonde toendertijd idd een 45 min van het werk af.
    Maar nu idd nog geen 10 min en hier wonen dus ook veel collegas. Vaak ga ik dan even lekker naar me moeder daar kan ik wel even me eigen ding doen zonder het gevoel te hebben ik wordt gecontroleerd door een collega.

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.054
    3.895
    113
    Vrouw
    Thuis
    Heel veel sterkte met je rug en ook harde buiken zijn echt niet fijn.

Ik zou gewoon naar buiten blijven gaan, als ze je nou in het pretpark in de achtbaan zou tegen komen, ja dan heeft ze gelijk.

Maar nu? Is het een idee om de volgende keer dat ze weer zeurt, aan te geven dat het inderdaad vervelend is dat je met je pijnlijke rug noodzakelijke boodschappen moet gaan halen en dat je hulp van haar zeer zou waarderen... Optie 1, ze snerpt dat ze daar geen tijd voor heeft, want zij moet wel werken, dan kun jij zeggen dat je dan helaas zelf moet gaan. Optie 2, ze zegt ja, dan heb je mooi iemand om de vervelende dingen voor je te halen.

Deel Deze Pagina