Zwangerschap en Thuiszorg

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Within, 5 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Zijn hier meiden die ook in de thuiszorg werken?

Wij zijn nu bezig met zwanger worden en ik werk 3 dagdelen per week in de thuiszorg. Als ik straks zwanger ben, moeten er dan dingen aangepast worden? Doordat ik al aangepast werk doe vanwege mn ziekte, hoef ik niet op ladders te staan of zware dingen te tillen.

Enige waar ik mee zit is dat ik bij 1 cliënt een kattenbak en een papegaaienkooi moet verschonen. Kattenbak mag niet, mag die kooi wel dan? Zijn er eventueel manieren om dat wel te doen?

2. angel229

angel229 Niet meer actief

Goede handschoenen dragen bij schoonmaken kattenbak.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.744
    7.511
    113
    Vrouw
    kattenbak mag wel, maar met handschoentjes aan. je moet uitkijken met te zwaar tillen en op een gegeven moment met op trapjes staan en zo. verder gewoon aankijken of je het red. en anders staat er vast wel in de CAO wat je rechten zijn als je zwanger bent. ik werk ook in de thuiszorg maar dan als verzorgende. 30 uur per week. ik doe alles nog. heb 1 client die te zwaar werd. hier kreeg ik echt harde buiken en rugpijn van. aangegeven dat ik deze niet meer wilde doen en dit was ok. ze mogen mij bijv. niet meer verplichten om avonddiensten te doen maar ik red het nog prima. anders aangeven en ze moeten hier dan rekening mee houden.

Deel Deze Pagina