Mijn zoontje van bijna 9 maanden heeft sinds dinsdag hoge koorts 38-41 , (inval)huisarts beweerde een oorontsteking aan beide kanten,en een keelontsteking. In de avond begon hij te braken,op de hap zei de dokter dat hij het wel mee vond vallen met de oortjes . HUH?! Kreeg wel een penicillinekuur mee,maar ik wilde het zelf eerst even afwachten. Gisteren dan toch eindelijk naar mijn eigen huisarts, gelukkig was zijn koorts inmiddels wat gedaald ,en maakte hij de indruk dat het inmiddels wat beter ging. Vannacht toch steeds weer krijsen ,en veel wakker. Vanochtend toen hij wakker werd had hij plots overal rode vlekjes ,op zijn gezicht, rug, buik. Herkent iemand dit?
Je zoontje heeft de waterpokken denk ik. Mijn zoontje zit er ook onder en had precies dezelfde klachten. Toen de vlekjes eenmaal verschenen leek hij zich weer wat beter te voelen. Hier ook koorts, hangerig en met name s'avonds en s'nachts huilen. Waterpokken kan gepaard gaan met keelpijn en oorpijn. Beterschap voor je mannetje. Kidsclin is heel goed spul wat verlichting biedt.
6e ziekte volgt vaak op 3 dagen hoge koorts en ook vaak last van de oren, dus kan de zesde ziekte zijn. zijn het waterpokken dan moeten er blaasjes op komen en spreid het zich snel uit,dat merk je zo. 6e ziekte is erg onschuldig en gaat snel weer weg.
Dank jullie wel voor de snelle reacties ! Ik had zelf inderdaad ook al gedacht aan de zesde ziekte. Het zijn namelijk geen blaasjes. Zo blij met dit forum! Hoop dat hij snel op knapt.
Ik denk ook zesde ziekte. Waterpokken begint meestal op de romp en breidt dan heel snel uit en dan dusdanig herkenbaar als waterpokken. Beterschap!
Dit zou idd ook nog kunnen, maar denk toch eerder aan de zesde ziekte omdat hij daar alle symptomen van heeft. Plekjes worden inmiddels meer, en hij slaapt vandaag heel veel.
Hier zoontje vorige week de 6e ziekte en die kreeg idd ook vlekjes onder zijn haar. Heeft hij ook vlekjes achter zijn oren?
Ik dacht dat mijn zoontje de waterpokken had maar ik denk dat het ook de 6e ziekte is want het blijven vlekjes er komen geen blaasjes.
Ziet er hier precies hetzelfde uit. Op internet zie ik staan dat het 2 dagen kan duren met de vlekjes ,maar hij staat zo vol dat ik me niet kan voorstellen dat ze morgen weg zijn. Hoe lang heeft jou zoontje er al last van?