Ouderschapsverlof en zwangerschapsverlof/ziek tijdens

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door proudmommy2013, 20 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik heb nu ouderschapsverlof voor 6 uur per week.
    24 uur is mijn contract maar met ouderschapsverlof 18, dat krijg ik ook betaald.

als ik mijn ouderschapsverlof stopzet nav ziek zijn tijdens zwangerschap of met zwangerschapsverlof naar welke uren wordt er gekeken bij het uitbetalen van de ziekte uren en/of zwangerschapsverlof?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Beertjenicky,

Je wilt graag weten hoe de berekening van een Ziektewet-uitkering en/of een zwangerschapsuitkering gedaan wordt als je vooraf geniet van ouderschapsverlof.

Voor beide uitkeringen geldt dat het ouderschapsverlof geen invloed heeft op de hoogte van de uitkering.
    Deze berekening wordt namelijk voor beide uitkeringen gedaan aan de hand van je sociale verzekeringsloon.
    Voor de berekening van de uitkering kijken we dan naar de periode voor het ouderschapsverlof.
    Het bedrag per dag dat uit deze berekening komt is je dagloon en dat ontvang je altijd voor 5 dagen per week.
    UWV kijkt dus niet naar uren voor het betalen van je uitkering, maar naar de hoogte van je inkomsten.

Actuele informatie over de berekening van de Ziektewet-uitkering vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina