vraag over ontslag

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door 88daantje, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 88daantje

88daantje Lid

3 sep 2012
    48
    0
    0
    #1 88daantje, 28 mei 2013
    Laatst bewerkt: 28 mei 2013
    Hallo ik heb een vraagje

ik heb te horen gekregen dat mijn contract niet verlengt gaat worden . nu verloopt mijn contract de eerste dag van het begin van mijn zwangerschapsverlof.
    Hoe zit het dan met mijn zwangerschapsverlof, ( kwa berekening etc??)
    en met ww uitkering aanvragen?? pas naar mijn zwangerschapsverlof?? of moet ik dit direct doen ??? En heb ik daar dan recht op??
    Want als ze gaan kijken met zwangerschapsverlof als ik ww aanvraag dan krijg ik veel minder dan dat ik nu zou krijgen ...

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste 88daantje,

Je wilt weten hoe het zwangerschaps- en bevallingsverlof (WAZO) berekent wordt.
    Tevens wil je weten wanneer je een WW-uitkering moet aanvragen en of je daar recht op hebt.

Vanaf 1 juni 2013 zal UWV de zwangerschapsuitkeringen berekenen op basis van het gemiddelde jaarloon bij de laatste werkgever.
    De nieuwe berekening gaat met ingang van 1 juni 2013 alleen gelden voor de uitkeringen die ingaan vanaf die datum.

Wanneer je aansluitend na het einde van je dienstverband met verlof gaat, ben je niet meteen beschikbaar voor betaald werk. Je hebt recht op een WW-uitkering als je aan deze voorwaarden voldoet. Wanneer je nog altijd werkloos bent na je bevallingsverlof, heb je mogelijk recht op een WW-uitkering. Je dient je eerst in te schrijven als werkzoekende en vervolgens vraag je de WW-uitkering aan. Beide stappen doe je met behulp van je DigiD code op werk.nl
    Het aanvragen van een WW-uitkering kan vanaf 1 maand voor de einddatum van je bevallingsverlof.

Ik wens je veel succes met solliciteren en een voorspoedig verlof.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. 88daantje

88daantje Lid

3 sep 2012
    48
    0
    0
    dus als ik het goed begrijp kan ik eerst mijn zwangerschapsverlof nemen en een maand voordat die afgelopen is moet ik mijn ww uitkering aanvragen als ik nog geen nieuwe baan gevonden heb??

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste 88daantje,

Dit klopt.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina