Mijn zoontje is gek op liedjes zingen en erbij dansen. Nu zing ik eigenlijk altijd maar hetzelfde, in de maneschijn en klap eens in je handjes. Ter inspiratie: Welke liedjes (met dansje) zingen jullie altijd?
Van alles, heb dan ook de hele serie van boekjes met tekst en cd van de lievelingsliedjes (bestaat uit bv dierenliedjes, lievelingsliedjes etc.). Op dit moment zijn favoriet: In de manenschijn Klap eens in je handjes Vader Jacob De Wielen van de bus Berend botje Alle eendjes zwemmen in het water Zag twee beren Deze zingt ze ook al goed mee. Verder nog vele andere liedjes.
Hier is Poesje Mauw favoriet. Ik zing Poesje... Kom eens.... Ik heb lekkere melk voor .... Zoonlief zingt de andere stukjes zelf Deze vuist op deze vuist vindt hij ook leuk En hophop zoals hij het zelf noemt
Broeder jacob In een klein stationnetje Kabouter pinnemuts Alle eendjes zwemmen in het water Ik zag twee beren Klein klein kleutertje Slaap kindje slaap Appelsien laat u zien We stegen met een zucht Hallo meneer de uil
Olifantje in het bos schuitje varen, theetje drinken (kan je ook uitbeelden) zagen, zagen, wiedewiedewagen (kan je ook uitbeelden) Er zat een klein Zigeunermeisje (met uitbeelden/dansje) Hanse panse kevertje klom eens op een heg (met gebaren) Helikopter (met gebaren) De krokodil (kan je ook uitbeelden) Visje, visje in het water (uitbeelden) Etc.
Deze zijn nog niet genoemd: - Met de vingertjes (heel leuk met bewegen) - Olifantje op de stoep - Koetje en een kalfje - Klein (rood) autootje (ook met klappen, stappen met voeten)
- Op een klein stationetje - Op een grote paddestoel - Met de vingertjes - Dit zijn mijn handjes - Zo gaat de molen - Visje visje in het water - Poesje mauw - Hondje waf - Kipje tok hahaha alle versies zeg maar - Voor eet en drink momenten: smakelijk eten smakelijk drinken En er is van Zandkasteel wat blijven hangen: Stamp stamp, stamperdestamp ..daar komt (vul maar in; opa oma papa mama broer zus juf) olifant, Stamp stamp stamperderstamp...en zonder einde ook nog
En nog één. Dit zijn mijn wangetjes, dit is mijn kin, dit is mijn mondje met tandjes erin, dit zijn mijn ogen, mijn oren, mijn haar....nu nog mijn neusje en dan ben ik klaar! Dat is een liedje waarbij je dus alles bij jezelf aanwijst. Verder muziek van Pippeloentje van het album "zingen en swingen". Daar staan allerlei liedjes op (veel op een beat) waarbij kinderen mee kunnen doen (en jijzelf ook) met een aantal liedjes. Ik gebruikte daar bijvoorbeeld ook elke dag het liedje "poets je tanden" bij. Tijdens het tanden poetsen, wat ik dan deed bij het kindje, zong ik het liedje.
- lief klein konijntje had een vlieg op de neus - op een onbewoond eiland - zag twee beren - in de maneschijn - jan huigen -alle eentjes zwemmen in het water - lang leven de zappelin en nog veel meer! ken liedjes over bijna alle dieren! ook op youtube is veel inspiratie te halen!