Ziek melden of vrij nemen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Sun01, 4 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #61 SushiLover123, 18 feb 2015
    Laatst bewerkt: 18 feb 2015
    Kortdurend zorgverlof.

Bij mijn vorige werkgever was het zo afgesproken:
    Kortdurend zorgverlof was maximaal 8 dagen per jaar en was eigenlijk voor 70% doorbetaald, maar omdat dat administratief niet handig is, hadden mijn teamleider en ik overeengekomen, dat de eerste 4 dagen (per jaar) volledig op hun kosten was (ik mocht schrijven op bijzonder verlof, wat dus gewoon 100% doorbetaald was) en de dagen er na zou ik zelf vrije dagen op moeten nemen. In de praktijk is het maar één keer voorgekomen dat ik over die 4 dagen zat... en toen nam mijn man vrij (die kreeg ook iets van 70% doorbetaald). :D

Ik zou me nooit ziek melden als ik niet ziek ben. Ik zou wel proberen of er iets te regelen is, maar als het me een vrije dag kost, dan zij het zo.

2. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Misschien even de post daarna lezen, dan zie je mijn uitleg....
    Wilde me niet ziekmelden, maar een goede oplossing zoeken....

3. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.264
    416
    83
    Iets regelen met buren, oma/opa, tante etc. Gelukkig hebben we dit zeer zelden. Ziek melden om een ziek kind word bij ons op het werk totaal niet getolereerd en terecht! Ik denk dat ze bijv in geval van Z-H opname wel heel coulant zouden zijn.

4. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik neem gewoon vrij. Ik spaar er zelfs dagen voor op. Een ziek kindje hoort bij papa of mama te zijn. Lekker thuis vertroetelen

5. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.154
    3.034
    113
    Nederland
    Hoe nemen jullie vrij dan? Ik kan echt geen vrij krijgen op de dag zelf. Zelfs een week van te voren is moeilijk. Ik zou ook niet weten hoe ik thuis zou moeten blijven als dl ziek id

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik bel of mail gewoon dat ik die dag niet kan komen o.w.v. ziekte van de dochter. En dat is ok.

7. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik werk maar 16 uur in de week en kan niet vanuit huis werken.

Mijn vriend werkt fulltime en kan wel uit huis werken. In overleg met zijn werkgever (die gelukkig erg coulant is), mag hij in zo'n geval een dagje vrijnemen of vanuit huis werken als we geen oppas kunnen regelen.

Dus mijn vriend is hoofdzakelijk degene die vrijneemt/vanuit huis werkt als een van de kinderen ziek is. Of als ik strontziek ben en geen vervangende oppas weet te regelen.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ziekmelden zou ik niet zomaar doen.
    Hier vangt oma op of mijn man of ik werken een dag thuis, kan gelukkig beide prima. Toen mijn kindje een half jaar in het ziekenhuis lag heb ik me wel ziek gemeld. Wel in overleg met mijn werkgever overigens, was zijn eigen idee

Deel Deze Pagina