Acties van je kind die je meteen grijze haren bezorgden

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Kolibrie, 3 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Je kent ze wel. Je kind haalt iets uit, waardoor je als ouder meteen 10 jaar ouder bent geworden van schrik.

Mijn dochter vanmiddag. We liepen uit school en ze liep wat vooruit. Verderop is een oversteek plek met zebrapad en een paar meter ervoor op de stoep staan 2 betonnen palen. Ze weet dat ze daar moet wachten voor we oversteken. Dit doet ze ook altijd. Maar vanmiddag stond ze met een paar vriendjes daar te wachten en ineens rent ze het zebrapad over en weer terug :$ Mijn man rende erheen en gaf haar natuurlijk de wind van voren. Man man, mijn arme hart. Godzijdank kwam er niks aan, maar jeetje zeg...

Hebben jullie kids je ook weleens zo laten schrikken? Wat deed hij/zij?

2. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mijn trok een tijd geleden de vaatwasser open, pakte ons scherpste mes eruit en heeft hem met het hele snijvlak in een ananas gestoken(gewoon verse, dus dwars door de schil geramd :eek:) die ik nog in de boodschappenkrat had liggen (waren net bezig om alles op te ruimen na het boodschappen doen)...
    ben ik blij dat het niet iets/iemand anders was... gelukkig is het nooit meer daarna voorgekomen, tenzij ze helpt met uitruimen, dan is het wat anders, maar vond dat dood eng...

3. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Onze dochter heeft een paar maanden geleden haar hoofd door het kattenluik gestoken en zat toen vast. Gelukkig heb ik haar zelf weer los gekregen, maar vond het geen slimme actie van haar.

4. Joycey

Joycey Niet meer actief

Helaas zoveel de laatste tijd... Hij zit in een klimperiode.

Hij is hier een keer, via zijn loopwagentje, op een wankelende eetkamerstoel geklommen, daarna op het dressoir om daar vervolgens bovenop een soort van dansje te willen doen ofzo. Ik dacht dat ik een rolberoerte kreeg...

En verder is hij op het loopwagentje gaan staan, met zijn handen aan de ruggensteun van dat wagentje (dus eigenlijk achterstevoren) om dan heen en weer te bewegen. Het loopwagentje is verleden week ook om geschoten en hij viel met zijn gezicht op het laminaat.

Verder klimt hij op het loopwagentje op de bank/vensterbank/tafel...

Weet je wat ik doe? Ik gooi het loopwagentje eruit. Ik heb telkens ruzie met mijn partner over dat stomme ding, waarbij hij zegt dat het leuk is en goed voor zijn balans, blablabla. Maar ik ben het zat. Einde loopwagentje. Jeetje mina!

5. Herrido

Herrido Actief lid

6 jan 2015
    332
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet als moeder wel als tante.

Tante zeggers gingen geregeld mee naar mijn paard. Hadden een bakrand die vrij breed is ,tegen de muur aan en 1,50m hoog. Daar zaten ze vaak op als ik mijn paard los liet. Liet de oudste, des tijds 6 een zitten met de duidelijke instructie zitten blijven en nam de jongste mee om de hindernis wat hoger te zetten. Paard loopt naar de oudste toe. Hield ze wel in de gaten maar draaide mij 20 seconde om om de hindernis hoger te zetten. Hoor ik opeens " kijk tante!" Was die aap op de bakrand gaan staan en zo hup boven op mijn paard die 1,72 is. En mijn paard liep dus los... Wou rennen maar dan kon paard schrikken..
    Gelukkig bleef de goedzak hemzelf staan en is er niets gebeurd.

Die aap heeft zich ook eens verstopt in een winkel. En noet reageren als ik riep..

6. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oh ja hoor.

Zoontje viel van de trap toen hij 15 maanden was. Nachtje ziekenhuis als gevolg.
    Zoontje rende vorig jaar gewoon de straat op terwijl ik naast em liep, bijna onder een auto.
    En vorige week vind hij een stopcontact zonder beveiligingsplaatje en stopte er een sleutel in.

Gelukkig hebben we een dochter die wat minder uitprobeert.....

7. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Vandaag nog, meneer zit graag op de bank. Prima hij weet dat hij moet zitten en er niet op mag staan.
    Moeders krijgt hoge nood en ik zeg nog blijven zitten he!
    Ik kom terug en meneer loopt te piepen, logisch want hij was via de bank op zijn kinderstoel geklommen die op de hoogste stand stond. :$

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja...

Op een drukke verjaardag gaat mijn stiefvader hier om de hoek naar de AH even snel wat halen.

Ineens zie ik onze 4 jarige nergens meer...

Is hij hem achterna gegaan

Het hele huis van onder tot boven en mijn broertje en man buiten als een gek zoeken. Natuurlijk ook bij de AH. Hij stond er netjes voor te wachten.

Nou is het niet heel erg dat hij daar is...maar wel dat je niet weet waar een kind van 4 is terwijl je dat altijd wel weet. Zelfs van mijn bijna 8 jarige weet ik waar ze is.

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    trap ook gebeurd, 1x met papa met flink wat schaafwonden als gevolg toen ze paar maandjes oud was en later zelf nog een keer. maar gelukkig allemaal met een sisser afgelopen...

10. Manoya

Manoya Niet meer actief

Mijn dochter heeft uitgevonden hoe ze op de bank moet klimmen. Ze weet ook hoe ze er vanaf moet gaan (in zijn achteruit) maar vandaag ging ze net op het randje zitten en boem, ze lag gelijk op de grond.

Vind het maar niets dat geklim :)

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    toen ze vanaf de bank, op de box wilde klimmen
    die dus juist om dit soort acties te voorkomen daarvoor te ver van de bank staat, en ze dus met haar mond / kin op de rand klapte:$

ik dacht al haar tandjes uit haar mond zouden zijn, bloed stroomde over haar kin. mn hart stond stil voor mn gevoel
    en toen we allebei weer rustig waren kreeg ze alsnog een preek:x

12. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Mijn dochter stopte van het weekend "voor de gein" ;) iets in haar mond, wat vervolgens in haar keel schoot. Ik op haar rug kloppen, zij hoesten, dat kreng kwam er mooi niet uit. Ik in paniek, dochter inmiddels knalrood aangelopen toen mijn man als reddende engel een soort van alternatieve Heimlich toepaste waarne het kreng een meter ver uit haar keel schoot, gevolgd door een straal braaksel.

Echt....10 jaar van mijn leven, minstens

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

maand of 2 terug wil ik mijn kinderen van 2 en 4 in de auto zetten langs een heel drukke weg, waar mijn schoonouders wonen. Ik zet mijn dochter van 4 erin, maar had haar schooltas in mijn ene hand en in de andere had ik de hand van de jongste van 2 vast. Die laat ik 2 seconden los, om het voorportier open te maken, zodat ik de tas op de bijrijdersstoel kon zetten. Hij vliegt weg, rent van de stoep af, zo de drukke straat op, waar net een bus kwam aanrijden :$:$:$ Die zag Godzijdank mijn kind rennen, met mij erachteraan rennend, intussen rende de buurman van mijn schoonouders ook de weg op om mijn jongste te pakken, dus hij remde al wel....Maar ik had zowat een hartverzakking!!

14. weegschaal18

weegschaal18 Bekend lid

14 jan 2015
    630
    148
    43
    #14 weegschaal18, 3 feb 2015
    Laatst bewerkt: 3 feb 2015
    Mijn zoontje van toen 2.5, we waren op de kermis en hij rent zo onder een draaiende zweefmolen door, gelukkig kon die van man van de zweefmolen hem pakken maar Pff ik schrok me rot!

Afgelopen zomer zoontje was net 4, we waren in een klein pretpark, ineens kind weg, overal gezocht, maar geen zoon, toen laten omroepen en daar kwam ie doodleuk aangelopen hee mama! Oh wat was ik geschrokken.

15. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Afgelopen voorjaar was ik met beide kinderen in het speeltuintje achter ons huis (gewoon in rustige woonwijk), was even met de jongste bezig. Oudste (toen 3) - normaal altijd een brave Hendrik die altijd bij me in de buurt blijft - ineens verdwenen op z'n fietsje. Gelukkig was man thuis, meteen opgetrommeld. En na een kwartier vonden we 'm. In een bushokje aan de drukke weg, drie straten verder. Hij was even auto's gaan kijken ;)
    Gedurende dat we hem kwijt waren bleef ik ijskoud en beheerst, toen hij terecht was kwam de schrik pas binnen. Pffff.

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Doodeng zoiets. Gelukkig heeft je man goed gehandeld.

Mijn zoon is als 2 jarige de trap afgevallen, van boven naar beneden. Toen hij daarna rustig was heb ik ff een potje gehuild in de keuken.

Volgende dag gaat hij op de eerste traptree liggen en zegt ie: mamma boem boem? Echt, ik had t niet meer :D

17. mamavanR

mamavanR Actief lid

6 sep 2011
    277
    13
    18
    Afgelopen zomer waren we naar grote dierentuin geweest.
    We waren in de buitenspeeltuin met de kinderen. Ik liep met de jongste mee en mijn man zou op de oudste letten.
    Ineens was de oudste weg, ik boos op mijn man want hij zou op hem letten.
    Ondertussen overal zoeken, personeel van het restaurant bij de speeltuin ingelicht.
    Overal zoeken, man belde zelfs naar zijn broer die vlak bij woonde of hij daar niet was (zoon weet precies de weg daar )
    Komt zoon ineens rustig aanlopen bij de speeltuin, ik ren naar hem toe.
    Zegt ie doodleuk ik wou drinken. Dus was die schijnbaar ergens in t restaurant.
    Geen enkel personeel had hem gezien.
    Pfff dat was wel echt de schrik van mijn leven.

18. penseel

penseel Niet meer actief

Ook hier met oversteken en rol beroerte. Pas bij de Lidl.. ze liep met mij richting zebra pad. Lat was al met winkel wagen naar zijn auto. Ik zeg even hand vast ze weigert. Van nee ga naar papa en was te laat om haar beet te grijpen ze stak zo over.

Ze heeft serieus en dikke vette preek gehad en de mede deling flik mij dit nog een keer en je krijgt een pets voor je billen. Kan mij niet schelen of het kindermishandeling is. Mijn hart.. man....

Zoon heeft zich ooit verstopt in de leen bakker. Heeft die ook geweten was woest..

19. penseel

penseel Niet meer actief

Snap het zo zoon ooit in de ikea kwijt geraakt. Pff had het niet met van angst.

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

mijn dochter heeft zich ooit eens verstopt toen ze een jaar of 2 was. We waren bij mijn vriendin haar ouders op visite in de zomer, dus we zaten buiten, poort was wel dicht, maar had even open gestaan. Ik dacht dat ze naar binnen was gelopen, maar we wisten het niet zeker...Iedereen in paniek overal zoeken (we waren met zijn achten) mijn vriendin controleerde de 1e verdieping, ik de zolder, man en vriendin haar vader en broer op straat, moeder in de badkamer en slaapkamer beneden....NIET te vinden.....Ik helemaal over mijn toeren. opeens hoorden we zacht giechelen :$:$:$ zat ze in het hoekje naast de bank verstopt...

Deel Deze Pagina