Ik ben nu 27 weken zwanger. Vorige week heb ik echt een zware griepaanval gehad. Midden in de nacht de VK gebeld omdat ik zo'n buikkrampen had dat ik dacht dat de bevalling begonnen was, dit was gelukkig niet zo en toen de VK weg was had ik zware diarree en heb veel moeten overgeven. Vanaf dat moment voel ik me lichamelijk slecht. Mijn buik doet bij inspanning super veel pijn. Mijn rug doet zeer, volgens de fysio bekkenklachten. Morgen naar de VK, ben benieuwd wat zij van mijn buikpijn zegt. Ik denk zelf dat het bandenpijn is Maar nu heb ik me ziek gemeld op het werk. Donderdag heb ik een gesprek met mijn leidinggevende, maar ik weet niet zo goed wat ik moet doen. Volledig ziek melden? de boventalligheid in? terwijl ik eigenlijk voel dat mijn lijf gewoon op is Ik heb ook nog twee weken vakantie staan, en PBL-uren, kan een werkgever aangeven dat je deze hiervoor moet inzetten?
Nee. Ziek is ziek. Als je niet meer kan dan is het klaar. Ik zou aangeven dat je heel graag wil maar niet meer kan. En dan bedenken wat je zou willen? Wil je volledig thuis zijn? Wil je een week thuis om bij te tanken en dan daarna halve dagen? Dat moet je je bedenken en dat aangeven. Ziekte door zwangerschap krijgt een werkgever 100% vergoed dus eigen uren hoef je daar niet voor te gebruiken. Beterschap! Buikgriep is rot, zeker als je zwanger bent.
Je werkgever mag niet van je verlangen dat je vrije uren opneemt hiervoor! Daar komt bij dat je leidinggevende geen medicus is, evt overleg over wat goed is voor jou op dit moment, dat MOET lopen via de arbo-arts.