Ziek melden terwijl je niet ziek bent

Discussie in 'De lounge' gestart door paars, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    maar denk je dat iemand die het IN NOOD doet geen oplossing heeft gezocht??
    dat het eerste in mij opkwam was owww ff ziekmelden.

nee dus.

maar snap ook niet dat als jij zo zeker van je zaakje bent nog erover in zit.

nogmaals ik hoop voor geen 1 moeder /vader dat die in deze situatie komt
    of denk je dat ik me er heerlijk bij voelde?
    het was voor mij een laatste oplossing
    en als je man dan in het buitenland zit en je ouders zijn niet in de stad en al je vrienden/kennisen zijn zelf aan het werk
    en met 40.6 ga je toch niet de buurvrouw jouw KOSTBAARSTE bezit even te oppas brengen.....ik niet dus

2. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik praat over mijzelf in dit geval. Ik heb het er niet over hoe andeen dat doen. Ik ga er van uit dat anderen zelf kunnenn beslissen wat ze doen.
    Nogmaals ik praat over mijzelf en niet over anderen.

Ik heb toch nergens gezegt dat jij niet goed gehandeld hebt? Ik oordeel niet over jou en wijs niet met mijn vinger naar jou. Ik laat een ieder in zijn waarde ik hoop dat jij dat ook gaat doen.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Je hebt wel gelijk dat vervanging moeilijk te vinden is. Maar aan de andere kant heb ik liever dat iemand zich in de ochtend ziek meld, dan dat hij/zij naar het werk komt en na een paar uur zegt: Het gaat niet, ik ga naar huis. Zie dan nog maar eens iemand te regelen voor een paar uur. Dat is haast nog moeilijker.

Het blijft een dilemma, vooral in de zorg, omdat er zoveel mensen afhankelijk van je zijn. Op mijn vorige werk stond ik met 6 collega's in de ochtend, was er dan iemand ziek, namen we allemaal 1 bewoner extra en werd het zo opgelost. Daar belden we dus niemand uit zijn bed om 6.30. Waar ik nu werk, staan we met z'n 3-en, waarvan 1 of 2 helpenden. Als dan de verzorgende zich ziekmeld, moet je wel iemand gaan bellen. Als een helpende zich ziekmeld vragen we de slaapwacht of die een paar uurtjes kan blijven, zij heeft dan toch een hele nacht geslapen, dus meestal kan dat wel.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik quote mezelf even: Sta ik gisteren op de loacatie van de cursus: "wat doe jij hier? Je staat helemaal niet op de lijst?" Idem voor mijn collega van de afdeling. Grrr!!! Heb ik mezelf daarvoor uit bed gesleept? Ik ben dus maar weer naar huis gegaan en op de bank gaan liggen. Het kwam eigenlijk wel goed uit, ik heb de hele middag liggen slapen.

Dus toch ziek thuis... ;)

5. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee nooit en ik vind het ook behoorlijk aso als je dat wel doet;)

6. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

Nee, nooit gedaan. Mijn man ook niet. Zal ik ook nooit doen. Echt NOT DONE.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

bij ons op het werk zijn er enkelen die zich regelmatig ziek melden.
    degene die zich het vaakst ziek meld heeft geen kinderen en je kan me niet wijsmaken dat je tussen oktober en april een 8tal keer ziek bent, hij heeft ook altijd wel wat anders, de ene keer buikgriep, de keer erop de gewone griep, dan pols helemaal verstuikt en ga zo maar door,... sinds de zomer dit jaar is hij nog "maar" 2x ziek geweest

zulke dingen vind ik zeer laag want aan andere collega's wordt dan vaak gevraagd voor over te werken, ene keer kan ik begrijpen maar niet vaker! overwerken omdat de een of ander een glas teveel heeft gedronken in het weekend vind ik niet kunnen.

vorig jaar zijn er 4 mensen geweest die zich vaak ziekmelden, anderen konden er altijd voor opdraaien, op het laatst was iedereen het beu en bleef er ook bijna niemand meer overwerken!

het ergste is dat mensen erover roddelen, kwaad spreken over die personen en terrecht ook maar er zijn ook mensen op het werk die ECHT ziek werden/worden en zich niet ziek durven te melden, uit angst dat niet geloofd werd/word dat hun echt ziek zijn.
    2 weken geleden waren 2 mensen echt ziek, ze konden nog niet eens op hun benen blijven staan maar toch komen werken uit angst en dit vind ik zielig, hun zijn wel naar huis gestuurd

door die fakers durven anderen niet ziek thuis te blijven en die fakers die blijven zich maar ziek melden

8. zustertje

zustertje Niet meer actief

Die situatie zal zich hier niet voordoen omdat ik altijd wel iemand heb die in nood op wilt passen... En anders regel ik met mijn collega's dat 1 van hun mijn ochtenddienst doen en ik hun avonddienst (dan is mijn man thuis)
    Ik vind dat als je wilt/moet werken zelf voor een oplossing moet zorgen en je niet zomaar moet ziek melden terwijl je dat niet bent. Maar blijkbaar denken daar veel mensen anders over.
    Maar ik ben toch blij dat ik niet zulke collega's heb.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja kindje gaat voor... Maar dat betekend niet dat er nooit wat geregeld kan worden.
    Zo werkt opa hier vlakbij en kan vaak zonder problemen thuis verder werken.
    Dus als er dan paniek is en ik ka niet weg is het geen enkel probleem om te vragen of hij even d'r op kan halen. Daarna werkt hij dan bij ons thuis gewoon verder.

Maar daar kun je natuurlijk ook niet altijd blind op vertrouwen.
    Maar binnen het vangnet van papa, mama, opa en oma... Kan er altijd wel iemand.

Deel Deze Pagina