In dubio... 23 weken zwanger, errug leuke vacature, wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door MySe, 1 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MySe

    MySe Bekend lid

    14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Hoi dames,

    Ik zit nu met het volgende. Vandaag kwam ik een hele leuke vacature tegen, die mij wel heel erg aanspreekt. Heb al vaker leuke banan in mijn zwangerschap voorbij zien komen, maar nog nooit gedacht.. Jaaaa ik wil solliciteren,
    Maan nu eigenlijk wel, het blijft in mn hoofd hangen.
    Maar... Vermeld je dit wel in de brief, doe je het niet en vertel je het pas op het gesprek (mits je uitgenodigd wordt natuurlijk)

    aan de ene kant, je bent het niet verplicht te melden. Maar ik zou zelf even raar staan te kijken als er een zwangere binnenkomt lopen op gesprek.

    Aan de andere kant laat het wel zien dat je open en eerlijk bent. En je risico's durft te nemen. Althans zo denk ik erover, het is niet gezegd dat de andere partij er net zo overdenkt natuurlijk.

    Als je het wel in de brief zet, hoe doe je dat dan? Iemand die mij een beetje uit de brand kan helpen?

    groetjes!
     
  2. Rosado

    Rosado Niet meer actief

    Ik had ook zwanger gesolliciteerd, mocht op gesprek komen, maar ivm mijn zwangerschap zouden zij een probleem hebben tijdens mij verlof, dus ben ik helaas helaas niet aangenomen. Maar ik zou het gewoon proberen als ik jou was, niet geschoten is altijd mis. En ik zou niet in de brief vermelden dat je zwanger bent, had ik ook niet gedaan. Reden: ik wilde graag dat ze mij/mijn brief zouden beoordelen om de inhoud en me niet bij voorbaat zouden afwijzen om mijn zwangerschap
     
  3. Amaryllis

    Amaryllis Fanatiek lid

    24 aug 2008
    3.708
    3
    38
    Gewoon solliciteren! Wat je zegt, het laat zien dat je open en eerlijk bent, en dat je die baan gewoon heel graag wilt! Heel veel vrouwen willen ooit graag een kindje (;)) dus met dat bijltje zullen ze wel vaker hebben moeten hakken. Niet geschoten is altijd mis! :)

    Ik zou het inderdaad ook niet in de brief vermelden, want dat je nu toevallig zwanger bent heeft niks te maken met jouw kwaliteiten als werknemer. Laat ze die brief maar lekker objectief lezen, en laat ze jou maar willen!
     
  4. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Net als mijn voorgangsters: wel solliciteren, niet vermelden in de brief.
    Mochten ze je dan uitnodigen, dan is het aan jou om dit bijvoorbeeld op voorhand te melden danwel duidelijk zwanger binnen te komen wandelen.
     
  5. siepie

    siepie Fanatiek lid

    28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Gewoon proberen!
    Niet geschoten, altijd mis!
    En niet erin schrijven inderdaad, ze moeten jou willen en niet jou bij voorbaat al afwijzen vanwege je zwangerschap!
    Succes:)
     
  6. MySe

    MySe Bekend lid

    14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Dank jullie wel dames!! Ga er vnv eens voor zitten.. Wil zooooo graag weg op mn werk weet ook al dat hoogstwaarschijnlijk mn contract niet verlengd wordt. Mn baas bezorgt me oo dit moment meer dan 15 harde buiken per dag. Erg gezellig dus.. Haha..
     
  7. angel229

    angel229 Niet meer actief

    Dan helemaal solliciteren en het inderdaad niet in de brief vermelden maar pas tijdens het gesprek vertellen.
    Is een risico wat je als werkgever neemt als je vrouwen in dienst hebt.
     
  8. Bri

    Bri Niet meer actief

    Succes met solliciteren!
    Ik hoop dat je wordt uitgenodigd voor een gesprek.
    Wat ik dan wel sterk zou vinden overkomen, is als je laat merken dat je er goed over hebt nagedacht hoe je het denkt te gaan doen. Dus bereid voor: wanneer je aan de slag zou kunnen, hoeveel en wanneer je zou kunnen/willen werken, hoe je het met opvang gaat regelen. Niet dat je alles gelijk op tafel hoeft te leggen, maar mochten ze ergens bedenkingen bij hebben, dan laat je zien dat je daar al over hebt nagedacht, en dat je gemotiveerd bent om goed aan de slag te gaan.

    Je kunt natuurlijk ook altijd zeggen: de timing is misschien niet ideaal, maar ik werd zó enthousiast over deze vacature dat ik hem echt niet wilde laten lopen. Laat (in het gesprek) blijken dat je héél graag die baan bij die organisatie wilt hebben.

    Het komt wel eens voor hoor, dat een hoogzwangere in dienst wordt genomen. Misschien ben jij ook wel een van the lucky ones!
     
  9. Kiwi08

    Kiwi08 Fanatiek lid

    30 okt 2008
    1.169
    0
    0
    suc6 met solliciteren en hopelijk krijg je de baan!!
     
  10. MySe

    MySe Bekend lid

    14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    Bri das n goeie tip! ben op dit moment, zie mn andere topic in zwanger :(, redelijk ingestort door oa mn huidige werk. Ga vanavond dan ook eens rustig ervoor zitten.
    K heb nog een week maar kan even rustig over de brief nadenken nu
     
  11. booboo22

    booboo22 Bekend lid

    14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ook ik solliciteer maar door. In het begin van mn zwangerschap werd ik maar niet uitgenodigd en nu ineens continu!Ik probeer het ook maar steeds..., maar ja ik zit thuis zonder werk, maar het is wel erg frustrerend, Want wanneer vermeld je het nou?!In de brief doe ik niet, maar het moet maar net ten sprake komen, ik heb zo'n buik dat je nog twijfelt weet je...
     
  12. MySe

    MySe Bekend lid

    14 jun 2010
    608
    0
    0
    ergenst in zeeland...
    JAAAAAAAAAA ik mag op gesprek komen! Heb even staan springen tot bandenpijn aan toe haha

    Vind het wel "eng"hoor!
    t voelt voor mij toch een beetje als liegen :( domme doos.

    Iemand nog voorbereidingstips?? WElke vragen kan ik verwachten?

    k wil het zooo graag, :) maar heb het niet in de hand haha.
     

Deel Deze Pagina