Ik hoop dat iemand van jullie me bij het volgende kan helpen. De laatste tijd ga ik me steeds beroerder voelen. Ik werk 32 uur per week op kantoor. Buiten mijn werk om kan ik alleen nog maar slapen. Ik zie zwarte vlekken voor mijn ogen in de middag en avond, en loop continu met hoofdpijn. En nog meer kleine kwaaltjes Bij de verloskundige heb ik aangegeven dat ik zo verschrikkelijk moe ben. Somds zelfs te moe om 's avonds nog te eten. Lig gewoon meteen te slapen. Ik heb nu pillen om mijn ijzer weer omhoog te krijgen. Maar ondanks die pillen gaat 't gewoon niet meer zo. Maar hoe moet ik het aanpakken als ik minder of niet meer wil werken? Moet ik me dan gewoon ziek melden op 't werk? Of eerst langs de huisarts? Of de verloskundige? Of de arbo-arts? En wat als bijvoorbeeld de arbo-arts of de verloskundige zegt dat ik me aanstel en moet blijven werken? (gek idee, maar daar ben ik altijd bang voor die enkele keer dat ik me ziek meld). En hoe zou het dan gaan met mijn overuren? Want ik heb begrepen als ik er meer dan 6 maanden uit ben dat mijn vakantie uren gehalveerd worden. Maar geld dat ook voor de uren die ik zelf bij elkaar gewerkt heb? Of alleen de uren die ik van mijn werkgever krijg op jaarbasis? Hoop dat iemand me verder kan helpen. Groetjes Mo
Gewoon ziek melden op je werk. Je krijgt dan vanzelf een uitnodiging voor de arbo-arts. Misschien even voor de zekerheid met de verloskundige overleggen dat je je vanaf nu ziek gaat melden. Hoe het precies zit met die uren, dat kan ik je niet vertellen.
Je kunt eventueel ook zelf een afspraak maken bij de arboarts... Dat heb ik ook gedaan, op aanraden van mijn teamleidster. Vaak gaat het dan allemaal wat sneller, en het is ook zo dat als je zwangerschapsgeralteerde klachten hebt, je werkgever daar een vergoeding voor krijgt. Dt geld kunnen ze dan gebruiken om jou ziekzijn op te vangen door iemand anders in te zetten.
Hoi, Met 22 weken kreeg ik bekkenklachten, toen heb ik me gewoon ziekgemeld op werk. Na een week heb ik aangegeven dat het niet minder werd en dat het me handig leek om met de bedrijfsarts (arboarts) te praten om minder uren te werken. Deze heeft toen beslist dat ik 3 halve dagen mocht gaan werken. Met 30 weken liep mijn baarmoeder voor op groei en had ik teveel vruchtwater, toen heeft de verloskundige een brief getypt dat ik volledig moest stoppen met werken. Ik zou me dus gewoon ziekmelden op werk en bij het volgende gesprek bij je verloskundige aangeven dat je niet meer in staat was om te werken. Misschien wilt zij een advies op brief meegeven, anders moet je even overleggen met de bedrijfsarts. Als je meer dan 6 maanden in de ziektewet zit, dan bouw je over deze periode geen vakantie-uren op. Stel je voor dat je in 2008 normaal 120 uren krijgt en dus 7 maanden in de ziektewet zit, dan krijg maar 50 uren. Echter, je zwangerschapsverlof telt niet als ziektewet! Als je nu volledig in de ziektewet ga, dan ga je over 4 maanden met zwangerschapsverlof en kun je gewoon je vakantie-uren behouden. Groetjes Saskia
gewoon ziek melden op het werk. Je komt dan niet in de gewone ziektewet, maar in de zwangerschapsziektewet. Denk dat je niet bezorgd hoeft te zijn over je overuren omdat deze ziektewet via het UWV loopt en het je werkgever geen cent kost. Beterschap
Hoi meis, aangezien ons bedrijf klein is doe ik ook de personeelszaken (alleen bij ziekte hoor) en je dient je ziek te melden bij je werkgever. overleg het wel met de verloskundige en als je weet wie de arboarts is kun je daarbij een afspraak maken. bij ons in het bedrijf is het zo dat wij een vast arboarts hebben, onze werknemers kunnen hier ten alle tijden contact mee opnemen zonder wij daar van af hoeven te weten. het is natuurlijk wel zo als wij de ziekmelding aan haar doorgeven dat zij een omschrijving van het "ziekte" beeld moet geven maar dat moet je zelf ook aangeven bij je werkgever. dingen die jij bespreekt met hem/haar blijven echter wel tussen jou en hem/haar. hoop dat je er iets aan hebt. Succes! Liefs Shir
Dank jullie wel allemaal, is me nu helemaal duidelijk welke mogelijkheden ik heb. Maar ik voel me gelukkig weer een stuk beter. Pas sinds een paar dagen, maar toch...