Graag zou ik wat advies willen.... Ik heb een week of 2,5 geleden met mijn werkgever afgesproken dat ik- indien er voldoende personeelsbezetting is- voor halve dagen zittend werk zal gaan verrichten. Momenteel werk ik best veel staand of in een voor mij ongemaakelijke houding, waardoor mijn rugklachten niet meer te overzien zijn. Rond het middaguur heb ik echt het gevoel of ik bij mn rug afbreek... Nu is het zo dat die mogelijk die we besproken hebben nog niet één keer is gerealiseerd, óf er was een collega ziek, óf er had iemand vakantie enz. Er was dus nét voldoende personeelsbezetting en dat hield in dat ik geen aangepast werk kon doen. Nu weet ik al dat het de komende week wéér moeilijk gaat worden, er zijn wat collega's vrij ivm carnaval, dus ik zie de bui nu alweer hangen....dat wordt weer afzien voor mij en mn rug... Ik heb het er afgelopen vrijdag met mn gyn. over gehad maar die adviseerde een gesprek met de arbo-arts en/ of fysiotheraie.... Eigenlijk wil ik het (nu) nog niet zover laten komen, in eerste instantie zou ik eerst willen probeen of het lukt op de manier die ik met de werkgever heb besproken, maar ja....daar komt op dit moment weinig van terecht... Wat zouden jullie doen? (sorry voor het lange verhaal, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is...) Alvast bedankt!
Ik had dezelfde klahten als jij toen ik zwanger was. Je zou idd even met je wergever moeten overleggen dat je je bijv voor 50% ziek meld. Op die manier krijgt de werkgever daar geld voor en kan dan iemand anders inzetten op jou plek. Bij mij is dat ook zo gegaan en ik ben die tijd die ik ziek ben geweest wel gewoon gaan werken. Op therapeutische basis noemen ze dat dan bij ons, maar voor mij betekende dat wel dat ik de ochtend niet meer in de zorg hoefde te staan, maar de hand en spandiensten deed. Helpen met eten geven, medicijnen uitzetten en dat soort dingen. Ik had ook die 50% thuis kunnen gaan zitten, maar zolang ik het maar riustig aan deed, ging het goed. Als ik jou was zou ik toch even een afspraak maken met de arbo arts. Op die manier kun je je werkgever "dwingen" om wat dingen voor je te regelen. Je moet echt aan jezelf denken, en daarbij heeft je werkgever (en jij) er ook niks aan als je over een paar weken helemaal thuis zit omdat je niet meer op of neer kunt. Succes ermee!
Hey, Allereerst bedankt voor je antwoord! Ja ik wil ook graag gewoon blijven werken, vandaar dat aangepaste. Maar ging jouw verlof dan niet eerder in omdat je voor 50% "ziek" was?