Hier ziek melden per telefoon of mailtje naar het ziek-meld-adres van school. Als je niet belt/mailt, bellen ze rond 9u.
Dat vind ik ook belangrijk ja. Hier werd wel gebeld, op de psz deden ze dat nooit. Ik werd al eens gebeld door de overblijfjuf, ik was vergeten dat ik die apart moet mailen, waar mijn dochter was.
Bij outlook kun je er voor kiezen om een melding te krijgen als het bericht is gelezen. Meestal lees ik even snel mijn mail voor de kinderen komen. E-mails na half 9 zie ik soms pas om kwart over 3.
hier ook mailen of bellen en kreeg bij mailen wel een berichtje terug vind ik wel fijn want dan weet ik dat mijn bericht is aangekomen
Via de school-app. Zolang ik zelf kan aan tonen dat ik het op tijd heb doorgegeven vind ik het wel goed. Anders hebben ze mijn nummer en kunnen ze gewoon bellen.
Eerst moesten we e meester of juf een mail sturen of bellen. Op die mail kreeg ik eigenlijk altijd antwoord. Soms inderdaad pas tussen de middag. Nu moeten we het naar één mailadres doen voor alle kinderen. Zo komt het direct bij de administratie binnen. Daar krijg ik nooit een reactie op. Ik snap je gevoel goed hoor. Je wilt een bevestiging dat het gelezen is. Misschien een idee om om een leesbevestiging te vragen? Dan weet je in ieder geval dat het gelezen is. Best lastig hoor dat elke school het anders wil. Hier zitten de kids op 4 verschillende scholen. En de een wil mail, de ander gebeld. Fijn om 's morgens in de drukte uit te zoeken wat die school wil en waar het nummer ook al weer staat.
Hier moeten we antwoordapparaat inspreken. Dat maakt mij niet uit. Ik heb gedaan wat ik moest doen.... verder is het aan hun.
Hier staat die info gewoon in m’n agenda, even open slaan en klaar. Scheelt gezoek in schoolgidsen etc
Als ik een mail zou moeten sturen aan de leerkracht met de ziek melding dan verwacht ik ook een bevestiging terug (zodat ik zeker weet dat het bericht is aangekomen) Hier is het bij beide scholen zo dat je ze telefonisch ziek meldt bij de receptie, deze geven het door aan de betreffende leerkracht.
Slim! Maar ja daar kom ik meestal pas op als ik 's morgens er een ziek moet gaan melden. Dit schooljaar zijn 2 kinderen naar een andere school gegaan. Nu in totaal op 4 verschillende scholen de kids zitten. Met allemaal andere regels.
Hier geef je de ziekmelding door in de app. Ik hoef geen reactie. Het is van mij uit ook alleen maar een mededeling, verder niets. Ik ben het één keer vergeten en toen kreeg ik een telefoontje met de vraag of het klopte dat dochter niet op school was. Ik ben ook juf, maar als ik ook nog die administratie erbij moet gaan doen en iedereen terugmailen... nee hoor, ik neem het aan en doe er niets mee.
Ik snap dat een juf/meester daar geen tijd voor heeft. Maar bij ons gaat het naar een apart mailadres. En wordt het door de directeur of iemand van de administratie gelezen. Op de middelbare school van onze kinderen krijg ik altijd de standaardmail "uw melding is verwerkt in ons systeem" Dan weet je dat het echt gelezen is.
Wij moeten gewoon bellen tussen 8 en 8.30 uur, vindt dat eigenlijk ook wel fijner dan een mail sturen
Onze school heeft een app waarin je ook je kind kan ziekmelden. Daarna krijg ik automatisch een mail dat ik haar heb ziek gemeld zeg maar. Ik hoor ook niks van de juf zelf ofzo.