Ziek melden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Joytje, 26 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Goed zo. En nu goed uitzieken
    Beterschap

2. lovelyme

lovelyme Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.799
    8
    38
    Goed dat je je ziek gemeld hebt!
    Beterschap!

3. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ziek is ziek en als jij je zo ziel voelt dan hoor je met een paracetamolletje snel weer je bedje in te duiken! Beterschap!

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zoals jij omschrijft, je voelt je zo broerd dat je wel kunt janken en je hebt heel erg last van je keel...dan moet je je ziek melden. Ik denk dat je een griepje-virusje hebt...er zijn meer mensen verkouden of grieperig en je wilt mensen niet aansteken. gewoon even thuis blijven tot je opknapt of je moet je zo voelen dat je wel kunt werken.

5. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

euhm eerlijk?
    Pijnstiller pakken en doorgaan...

Maar jij moet doen wat jij denkt dat het beste is meid!

6. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Beterschap!

Ik snap je dilemma goed hoor: het is 'slechts' een verkoudheid en dat is eigenlijk niet echt ziek zijn, maar je voelt je wel te beroerd om goed je werk te doen.
    Ik werk voornamelijk voor mezelf, niemand heeft er last van als ik me ziekmeld. Maar ik kan dus ook prima een paar dagen op 50% werken, is nog altijd beter dan 0%.
    Een heel ander dilemma dan als je in de zorg werkt lijkt me. Als jij 50% zou werken (of 70, of 30), dan hebben andere mensen daar ook last van. Terwijl ze zorg-ontvangers geen last hebben als er een invaller komt. Maar voor je collega's is het wel meer werk om iemand anders te zoeken...

Vaak helpt het al enorm als je 1 dag ziek thuisblijft en gewoon echt niks doet. Lekker veel slapen vandaag dus, kan je morgen misschien weer aan het werk!

Deel Deze Pagina