vraag over ww

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Sila24, 5 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#1 Sila24, 5 mrt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mrt 2012
    21 maart loopt mijn ziektewetuitkering af, ik heb daarom alvast een ww uitkering aangevraagd. Ik weet nog niet dus of ik daar nog recht op heb of niet maar ik ga ervanuit dat ik er wel recht op heb. Nu is het zo dat ik 30maart naar het buitenland ga voor 4 weken. Kan ik wel op vakantie terwijl ik een ww uitkering krijg? En hoeveel vakantie heb ik recht op ? ik ben vanaf 20-02-2011 werkloos en zit al vanaf december 2010 in de ziektewet. En hoe lang duurt het verwerken van de ww aanvraag? want ik heb maximum 3 maanden recht op ww. Dus is het niet handig als ik een paar weken moet wachten voor het verwerken van de aanvraag en daarnaast ook nog het verwerken van vakantie. Of kan ik gelijk bij aanvraag ww aangeven dat ik op vakantie ga?en wordt mijn ww uitkering gewoon doorbetaald tijdens vakantie? graag uw reactie bedankt.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sila24,

Je hebt een aantal vragen over de WW-uitkering die je hebt aangevraagd.

Kan ik wel op vakantie terwijl ik een ww uitkering krijg? En hoeveel vakantie heb ik recht op ?
    Als je vanaf 1 januari een WW-uitkering ontvangt heb je recht op 20 vakantiedagen per jaar.
    Dit betekend dat je dit aantal met behoud van uitkering op vakantie mag en niet hoeft solliciteren.
    Start je uitkering later dan wordt dit aantal evenredig verminderd.

Of kan ik gelijk bij aanvraag ww aangeven dat ik op vakantie ga?en wordt mijn ww uitkering gewoon doorbetaald tijdens vakantie?
    Het aantal dagen dat je met behoud van uitkering op vakantie mag krijg je de WW-uitkering doorbetaald.
    Ga je langer dan dit aantal dagen dan krijg je voor het andere deel geen betaling.
    Je kunt bij je WW-aanvraag doorgeven wanneer je op vakantie gaat.
    Je kunt ook gebruik maken van het (digitale) wijzigingsformulier van de WW. Wijzigings- of Inkomstenformulier WW invullen - UWV - Voor Particulieren

En hoe lang duurt het verwerken van de ww aanvraag?
    Je ontvangt uiterlijk 4 weken na je eerste werkloosheidsdag de beslissing over je aanvraag.
    Heb je na je eerste werkloosheidsdag de aanvraag ingediend?
    Dan duurt het 4 weken vanaf de datum dat UWV je aanvraag ontvangen heeft.

Actuele informatie over alles wat er na je WW-aanvraag gebeurt vind je hier.

Ik wens je veel succes met het solliciteren.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare.

Deel Deze Pagina