Verlof: hoe zit het nou?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door 40plusmama, 30 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Het staat hier boven uitgelegd en ik denk dat ik het wel begrijp maar ik vraag het toch even na.

Ik zit nu in de ziektewet. Op 3 januari gaat mijn zwangerschapsverlof in (6 weken voor de uitgerekende datum). Ik ben uitgerekend op 13-2-2008. Omdat ik een tweeling verwacht zit het erin dat ze eerder komen. Stel, ze komen 3 weken te vroeg. Dan krijg ik toch vanaf de bevallingsdatum nog 13 weken verlof?

2. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    ja je mag die weken gewoon meenemen als bevallingsverlof.
    En dan nog lieve schat, als je na je verlof nog niet aan het werk kan blijf je gewoon lekker in de ziektewet doe ik ook.

Knuf van mij

3. 40plusmama

Ik weet niet of ik het allemaal aan kan na de bevalling. Het hangt er ook een beetje vanaf hoe de bevalling gaat want ik heb een grote kans op een keizersnee zei de gyn gisteren. In mijn geval (operatie, 1 kindje dood, 1 kindje te verzorgen) kon het herstel weleens maanden gaan duren zei hij.

Het blijft allemaal een beetje afwachten.

Maar nog even een vraag (al snap ik het wel denk ik :rolleyes: :D ) ik moet 23 april weer gaan werken. Wanneer ze te vroeg komen blijft die datum toch hetzelfde?

4. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    ja, maar idd hij heeft gelijk. neem je tijd! er komt zoveel op jullie af. Tijd is voor jou niet van toepassing. Ook al zou je lichamelijk weer beetje beter voelen maar emotioneel niet, gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt.

5. 40plusmama

Ik hoop dat mijn werk daar dan in meegaat want die zijn niet zo heel makkelijk. Ik wil wat anders gaan doen maar nu is daar niet het moment voor maar ik sta te popelen om een leuke baan te vinden.

Doet het UWV trouwens niet moeilijk als je na je zwangerschaps en bevallingsverlof nog in de ziektewet gaat?

6. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    nee, je moet dan wel naar de arbo-arts. Maar daar moet je je niks van aantrekken. Als jij het nog niet aan kan kan het gewoon niet. punt.
    Laat je niks wijs maken hr meissie!

Ja snap ik dat je staat te poppelen het is idd niet de beste tijd om te switchen.

Ik zit nu ook nog steeds in de ziektewet. Krijg zelfs gewoon mijn 32-uursloontje door betaald ipv de 20 die ik maar terug kom met de tijd.

7. ichtus

ichtus VIP lid

5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    Heej Dees

Ik heb bij mijn eerste ook voor mijn verlof eerst in ziektewet gezeten, toen 6 wk van te voren met verlof daarna bevallingsverlof en daarna ziekte wet 100% ivm bekken en dat weer langzaamopgebouwd.. eerst 50% werken en 50% ziektewet. voor je werkgever is het financieel geen probleem. tot 6 mnd na de bevalling tellen alle zwangerschaps gerelateerde ziektes ook mee als 100% vergoeding van uwv voor werkgever.. hoop dat het een beetje duidelijk is..

Volgens mij doet uwv er niet moeilijk over hoor.. bij mij in ieder geval niet .. ook nu zit ik in de ziektewet en het ziet er naar uit dat ik niet meer ga werken..mijn werkgever vind het prima zo.. hij zegt ook dat zwangeren een beschermd soort zijn en dat hij geen risico wil lopen voor mij dus als ik het niet trek moet ik vooral aan mezelf denken.. Nou dat noem ik nog s goed werk...maar goed..besef wel dat ik een luxepositie heb en dat nietalle werkgevers zo makkelijk zijn...maar je hebt er zeker wel recht op.. kijk anders ook s op de site van ministerie van sociale zaken www.szw.nl daar kun je veel vinden over rechten en plichten van werkgever en werknemer...

maar euh.. uiteindelijk bepaal jij altijd nog wat je wel of niet aan kunt.. je gaat een mooie maar ook moeilijke tijd tegemoed meid.. luister naar je lijf en vooral naar je hart!

8. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Moest jij dan alweer aan het werk zijn?

Deel Deze Pagina