Straks eerste keer een avond weg...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Dot, 25 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik ga half februari de eerste keer wat langer een avond weg.
    Ik probeer dan natuurlijk afgekolfde melk in de koelkast te hebben voor mijn kindje.
    Maar wat moet met mijn borsten doen?
    Stel ik zal een uur of vijf/zes wegblijven.
    Kunnen mijn borsten dan vlak van tevoren en vlak erna geleegd worden, en verder niks?
    Of moet ik dan al een kolf mee gaan nemen?
    s'Nachts voelen ze mega-vol na een uurtje of vier/vijf soms.
    Heeft iemand tips?

2. Merel1976

Merel1976 Actief lid

8 dec 2008
    245
    0
    0
    Inderdaad, vlak voor je weggaat, kolven.
    Ik zou als ik jou was voor de zekerheid wel even een kolf meenemen, als het echt te erg wordt (en je gaat lekken), kun je even de ergste druk eraf kolven anders kan het heel pijnlijk worden!

Succes!

3. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Ik zou een kolf meenemen als je weg bent op tijden waarop je normaal zou voeden. Dus als je 6 uur wegbent terwijl je nog om de 3 uur voedt, dan zou ik halverwege even kolven. Al was het alleen al om je ritme er in te houden voor je lijf.

4. linda26

linda26 Bekend lid

11 dec 2007
    760
    0
    16
    Een lactatiekundige vertelde mij pas dat je borsten 's avonds minder vol zitten omdat er dan minder water bij zit. (vettere melk dus)
    Ik ben vorige week een avondje weg geweest en na afloop zaten ze niet zo vol.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Bij mij ging het wel goed 's avonds: voor vertrek kolven en als je thuiskomt meteen weer kolven (of live voeden, als je kindje toevallig net wakker is). Neem wel extra compressen mee, just in case, je wilt natuurlijk niet met een grote lekkage geconfronteerd worden!
    Mocht er te veel druk op komen, kun je ook met de hand de ergste druk wegmasseren en in een compres de melk opvangen. Een kolf meenemen heb ik voor een avondje weg nooit gedaan.

6. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Tja een kolf meenemen...
    Het is een carnavalsavond bij mijn nieuwe werkgever.
    Om dan al gelijk met kolven in de weer te gaan.... :rolleyes:

7. 4days

4days Niet meer actief

Doe het in ieder geval NIET zo :) :

Ik dacht ik laat mijn zoontje van tevoren nog drinken en erna. Maar meneer sliep toen ik weg ging, en ik dacht alleen och ja ik heb mijn moeder toch een flesje gekolfde melk gegeven, dan kan ze hem dat geven als hij wakker wordt. (totaal niet meer denkende aan mij borsten) Dus wij avondje weg, ik dacht opeens: wat zit die bh toch strak? Ik voel, twee bowlingballen.... :confused: Dus toen ik weer thuis was eerst mijn zoontje laten drinken, en erna nog 180 cc gekolfd (en toen was het NOG niet op, maargoed)...

Lekker lomp dus :)

8. 4days

4days Niet meer actief

Ik denk overigens dat 5 uur niets uitmaakt. Sommige baby's slapen met een maand snachts al door, en dan voed je ook een hele tijd niet. Ik zou wel voor de zekerheid zoogkompressen in je bh doen.

Deel Deze Pagina