Wat zeggen jullie? Sinds 8 mei ben ik al niet zo lekker. Die week paar keer overgegeven. Kon nog wel gewoon eten, al was me eetlust wel weg. Maar at steeds kleine beetjes. Vanaf afgelopen zaterdag is het alleen maar erger geworden. Heb opzich wel trek, maar ik hou niks binnen. Als ik iets eet dan gaat het er ook weer uit. Slaap niet lekker ben ook in de diarre. Heb soms harde buiken en soort ongi gevoel. (Maar dat is wel normaal met deze termijn geloof ik). De baby voel ik ook wel. Ml zegt dat ik de vk moet bellen, maar ik weet zelf niet zo goed waarvoor. Volgendeweek hebben we een afspraak. Wat zouden jullie doen? Moest het ook even kwijt, voel me zwak en duurt al zo lang. Heb trouwens geen koorts.
Gewoon even bellen voor de zekerheid. Het hoeft niks te zijn maar dan weet de vk er tenminste ook vanaf
Bellen! Even laten controleren of je uitgedroogd bent of niet. Dat gaat sneller dan je denkt. Sterkte!
Fijn dat is toch gebeld heb. Vk is hier geweest en heeft urine gecheckt, daar uit kwam dat ik zelf uitdroog. Doorverwezen naar het zk, wel met de melding dat ik waarschijnlijk aan het infuus moet, bloedprikken en en nacht moet blijven. In zk hebben ze ook plasje gecontroleerd en de baby helemaal. Met de baby is alles goed alles zag er mooi uit. Bij hun kwam ook naarvooren dat ik uitdroog maar in dit termijn geven ze niet snel een infuus zeiden ze (want het is wss gewoon een darminfectie). Mocht gewoon Weer naar huis en proberen zoveel mogelijk te drinken en te eten. Moet vrijdag wel terug komen voor nog een controle. Of ik nog uitdroog of dat het beter is geworden.
Tip voor je zelf: probeer in ieder geval te noteren wat je drinkt en hoeveel, al is het maar turven hoeveel glazen/bekers je drinkt. Ik ben ook opgenomen geweest ivm uitdroging. Ik was toen al wel 37,5 week en kreeg al met al een liter vocht toegediend per infuus. Mocht alleen maar naar huis wanneer ik per dag écht twee liter vocht tot me zou nemen. Voor mij werkt het dus goed om te noteren wat/hoeveel ik dronk.
Bedankt voor de tip hopmarjanneke! Even een update; Gisteren in ziekenhuis voor controle, het was nog hetzelfde niet verergerd dus mocht gewoon weer naar huis. Opzich gaat het wel redelijk goed. Kan nog niet echt wat eten wel soepje. Kan veel drinken heb ook continu dorst maar het lukt ook weer niet. Krijg er zo opgeblazen gevoel van dat alles er weer uit gaat. Nu nog een vraag aan jullie. Sinds nu word mijn ontlasting wat groenig en ben bijna 3 kilo afgevallen. Kan dat kwaat en wat zou ik kunnen doen?
Ik herken dit allemaal heel erg. Ben zelf pas 13 weken zwanger maar hang ook constant rond de pot. Maar heb mezelf nu verplicht 2 liter water per dag te drinken en geen frisdranken sappies etc meer te drinken. Word ik alleen maar heel dik van en voegt verder niets toe behalve dat het er 9 van de 10 x toch weer uitkomt. Ben ook erg moe en heb spaghetti benen haha zo noem ik dat slappe benen. Ben best een potige meid en had nooit verwacht dat ik er zo beroerd van zou zijn. Maar na meerdere info bronnen tot me te hebben genomen kom ik ook maar tot 1 conclusie. Wss vocht tekort dus toch maar ff meer water drinken. Je hebt van die 2 liter verpakkingen van barleduc water en die neem ik nu overal mee naartoe. Die moet ik elke dag leegdrinken tegen heug en meug dat dan weer wel maar uitdrogen is het laatste wat ik wil.... Hoop dat Ke je snel beter voelt en een oplossing vind voor je brakke gevoel.....
Heb je niet het advies gehad om ORS in huis te halen? Ik ben in het begin van mijn zwangerschap bijna uitgedroogd geweest door het vele spugen (was hier wel zwangerschapsgerelateerd), maar mij werd met klem geadviseerd om dit te gaan drinken wilde ik niet opgenomen worden. Ors herstelt je vochtbalans en vult je zouten en zoetstoffen aan die je nodig hebt. Alleen water of thee kan die tekorten namelijk niet aanvullen.
Ors? Kan ik dat gewoon via vk verkrijgen? Heb er nog nooit van gehoord namelijk. Maar dit is dan ook pas me 1e zwangerschap....
Ors kan je gewoon bij de drogist of apotheek kopen. Is niet lekker maar werkt erg goed. Zijn zakjes poeder die je in water moet oplossen. Sterkte ermee.