ziek uit dienst

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Frummeltje13, 16 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen UWV,

Ik ga binnenkort ziek uit dienst.

Ik werk momenteel 40 uur, maar door de zwangerschap en extreme misselijkheid en braken, moest ik mij al erg vroeg ziek melden. De laatste weken is het braken afgenomen, maar ben ik vaak duizelig en door de afstand waar mijn werk zit niet in staat om te werken.

In theorie zou ik smiddags ongeveer 2 uurtjes kunnen werken. Alleen kan ik zelf niet naar mijn werk auto rijden.

Is het dan de bedoeling dat ik straks voor die 10 uur een ww uitkering aanvraag en voor de overige 30 uur ziek gemeld blijf?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Frummeltje13,

Fijn dat je iets minder last hebt van je zwangerschapsmisselijkheid.

Je geeft aan dat je binnenkort ziek uit dienst gaat en wilt weten of je nu ook nog een gedeeltelijke WW-uitkering aan moet vragen.
    Dit is niet nodig. De werkgever meldt je op de laatste werkdag ziek uit dienst bij UWV. Je aanvraag voor de Ziektewetuitkering wordt dan in behandeling genomen. Wordt deze door UWV goedgekeurd dan krijg je een volledige Ziektewetuitkering.

Vanuit de ziektewet zal dan gekeken worden naar mogelijkheden voor re-integratie.
    Voor het aanvragen van een WW-uitkering moet je (volledig) beschikbaar zijn voor werk.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Frummeltje13

Frummeltje13 Actief lid

11 dec 2013
    329
    0
    0
    NULL
    NULL