hoi, zijn er meer kindjes die dit hebben? florian is zo'n beetje elke maand wel een keer ziek met verkoudheid/koorts. Hij heeft dan echt pijn en jammert zo'n beetje heel de dag. verkouden is hij bijna altijd, dat is niet erg. maar hij heeft de dagen dat hij niet fit is en koorts heeft echt ergens pijn en jammert/huilt bijna heel de dag. We zijn al 2 keer in het ziekenhuis geweest op de ehbo omdat de huisarts het niet vertrouwde maar niemand kan iets vinden. Ik vind het zo raar en zielig voor mijn kleine mannetje. Nu ook weer, mijn man is hem ophalen omdat hij weer 39 koorts heeft en alleen maar huilt. Het enige wat wij zien is dat hij heel erg veel aan zijn oortjes zit, beiden kanten. de huisarts heeft nooit een oorontsteking kunnen ontdekken, de kinderarts twijfelde de vorige keer en heeft ons wel antibiotica meegegeven. toen ging het snel beter, maar of het aan de oortjes heeft gelegen.....wie zal het zeggen. Kan een kindje zo ziek zijn van bijvoorbeeld doorkomende tandjes? hij heeft er nog geen. Ik wil voorkomen dat hij weer een antibioticatkuurtje krijgt, lijkt me niet goed voor zo'n kleintje. Maar die pijn, zo zielig! Herkent iemand dit?
ik herken het niet, maar geloof wel dat ze last kunnen hebben van de oortjes als ze tandjes krijgen...
Elsa, ik heb er ook ooit een topic over geopend. Ik vond dat mijn dochtertje ook veeeel te vaak ziek was. Vaak koorts, vaak verkouden, eigenlijk altijd 'wel wat'. Ik was ook echt bang dat ze een hele lage weerstand had. Maar (ik klop het af) ik merk nu dat ze wel steeds langer 'niet ziek' is. Volgens mij bouwt ze prima haar weerstand op. Overigens nog steeds snel verkouden hoor. Uit de reacties op mijn topic kon ik opmaken dat het heel veel voorkomt bij jonge kindjes, dus dat heeft me wel een beetje gerustgesteld. sterkte met je kindje! Amber
Heel herkenbaar hoor. Ik ben de tel echt kwijtgeraakt hoe vaak Robin verkouden is geweest, koorts heeft gehad, keelpijn, oorpijn etc. Maar inderdaad, de laatste tijd gaat het wat beter met de verkoudheid, al is ze het nu wel weer, maar daar zaten dit keer toch een aantal weken tussen i.p.v. om de week. Gaat dus wel steeds wat beter.
Hier ook herkenbaar hoor. Mijn zoon (nu 1,5) was ook echt heel vaak ziek. Soms om de 2 weken. Veel last van zn oren, verkouden, tanden en kiezen die doorkomen, ontstoken amandelen, kinderziekten noem maar op. Ook snel hoge koorts (liep zo naar de 41 graden) Ik werd er gek van. Volgens de huisarts hebben sommige kinderen dat gewoon en bouwt hiji zo erg snel weerstand op. Ze zei 'tegen de tijd dat ie naar school gaat is ie nooit meer ziek'' Sinds Februari dit jaar (toen 14 maanden) is hij nooit meer ziek geweest. Echt ongeloofelijk. Het lijkt er inderdaad op dat alle 'normale' dingen ondertussen zijn langsgeweest en dat hij daar nu weerstand voor heeft. Ik heb toen hij 1 was weerstandsdruppeltjes voor hem gekocht (sambucol voor kinderen) en nu krijgt hij iedere ochtend een uitgeperst sinaasappeltje. Geen idee in hoeverre het heeft geholpen maar ik blijf er gewoon mee doorgaan. Dus kop op! Misschien gaat het bij jullie ook zo en ben je dr in 1 jaar vanaf!
Dankjewel voor jullie "geruststellende" antwoorden. Ik vind het met name zo zielig voor het kleintje, hij gilt het echt uit van de pijn. Lijkt me niet echt de bedoeling. Nu heeft dus WEER oorontsteking en heb ik alweer een antibioticakuurtje klaarliggen maar hier wacht ik nog even mee, hoop dat het met paracetamol over gaat. dit zou nl. zijn 3e antibioticakuur zijn in 8 maanden. De keuze van of antibiotica of paracetamol vind ik moeilijk. Ik wil niet zomaar pilletjes geven, maar zonder heeft hij echt teveel pijn. Gaven jullie je kindjes dan ook paracetamol of startten jullie eerder met de antibiotica? de huisarts zei zelf ook dat hij rond het jaar waarschijnlijk minder ziek zal zijn, gelukkig maar.
hoi elsa, Valentijn is ook altijd maar aan het snotteren en heeft veel last van tanden en kiezen gehad ( hij heeft ze op 4 kiezen na allemaal al) de 5e ziekte, de 6e ziekte , oorpijn... op het moment heeft ook weer een oorontsteking een maand geleden ook al en daarvoor in december.. het houd niet op ( in december was hij wel zo ziek ervan, het was net een slappe vaatdoek at niet , dronk niet.. pas de 4e arts zag dat hij middenoorontst had ) maar goed... ik gebruik die antibiotica wel, omdat ik hem er zo snel mee zien verbeteren, en geef hem dan voor het slapen gaan een zetpil anders slaapt hij zo slecht het is namelijk zo, als een kindje 3x of meer in 1 kalenderjaar oorontsteking heeft gehad, krijgen ze buisjes! ze worden dan wel na een half jaar afgestoten, maar ze zijn er dan wel een half jaar vanaf! hier dus ook al 3x ooronst gehad, maar omdat die van december niet in dit jaar viel, krijgt hij ze nog niet! echt belachelijk! dus aan de ene kant hoop ik maar dat hij het weer krijgt ( maar eiegenlijk ook niet) dan gaan ze er iets aan doen... gossie wat een lang verhaal! haha... nou in ieder geval sterkte er mee!