1 dag in de ziektewet

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by JBB, Jun 2, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JBB

JBB Actief lid

Oct 26, 2012
    200
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geachte heer/mevrouw,

ik ben momenteel 29 weken zwanger.
    ik heb vrijwel geen klachten, behalve dat ik heel erg vermoeid ben.
    dit beperkt mij erg in het dagelijks leven, opzich lukt het om 5 dagen te werken (waarvan 4 halve). Ik heb lichamelijk gezien een intensieve baan.. Maar zodra ik thuis kom, lig ik op bed en wil mijn lijf niet meer.

Het is voor mijzelf maar ook voor de kleine van belang dat we rust nemen en deze pak ik dan ook optimaal. Maar dit is niet genoeg.

ik zou graag voor 1 halve dag in de ziektewet willen, kan ik dit zelf bij mijn werkgever aanvragen? Mogen zij weigeren? Of moet ik dit via mijn gynaecoloog regelen?

graag hoor ik hier meer over. Mijn dank.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste JBB,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Vervelend dat je zo moe bent.

Je geeft aan dat het volledig werken op dit moment niet lukt en je wilt weten hoe je dit moet regelen.
    Je meldt je ziek bij de werkgever en kijkt samen met de werkgever en/of arbodienst voor hoeveel uren per week je kunt blijven werken.
    Is de ziekte zwangerschapsgerelateerd? Dan kan de werkgever bij UWV een Ziektewet-uitkering aanvragen.

Actuele informatie over ziekmelden ten gevolge van de zwangerschap vind je hier.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page