Beste uwv medewerker, Graag wil ik weten of ik mag solliciteren tijdens mijn ziekte. Ik ben al enige tijd ziek en wel aan het re-integeren dmv een gedeelte van mijn contract uren op therapeutische wijze mee te draaien. Ik ben dus nog officieel ziek. Nu is het zo dat ik wil solliciteren naar een andere baan. Ik ben nu sinds april ziek. Ben aan het herstellen. Ben ik in strijd met de regels/wet als ik solliciteer tijdens mijn (langdurige) ziekte? De baan waar ik voor zou willen solliciteren is minder intensief en geeft mij nog meer ruimte om te herstellen van mijn klachten. Postnatale depressie. Ik hoop eind december of begin januari (hoop ik) volledig hersteld te zijn. Gr
Goedemiddag ninabram, Allereerst beterschap gewenst! Mijn vraag is wat precies de situatie is: ben je bij de werkgever in de Ziektewet? Dan zou je even contact kunnen opnemen met de bond, de arbeidsjuridische dienstverlening van UWV (via 0900- 9294) of het Juridisch Loket (0900 9294). Laat het ons even weten wanneer je bij UWV in de Ziektewet zit. Dan kunnen we je vraag beter beantwoorden. We wensen je een snel herstel. Met vriendelijke groet, Peter UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV