WAZO toegekend, maar geen betaling ontvangen?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ikkemijik, 23 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit al sinds week 17 van mijn zwangerschap in de ziektewet en ontving elke woensdag mijn ziektewetuitkering.
    Nu is 11 oktober mijn zwangerschapsverlof ingegaan, maar ik ontvang ineens geen betaling meer op de woensdag.
    De laatste betaalspecificatie op "mijn uwv" is tot 11 oktober.
    De WAZO is wel toegekend, heb een brief van 5 oktober waarin dit is vermeld.
    Gaat hier gewoon een weekje overheen en ontvang ik de uitkering met terugwerkende kracht of is er ergens iets mis gegaan?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Hallo Ikkemijik,

Zodra je uitkering is toegekend, wordt die ook uitbetaald. Je krijgt dan wekelijks een betaling over de week ervoor. We betalen dus achteraf. Je betaling over de periode van 11 tot 18 oktober had je dus deze week moeten ontvangen.

Je geeft aan dat je nog geen betaling hebt gehad en er nog geen specificatie over deze periode klaarstaat. Ik adviseer je daarom zo spoedig mogelijk contact op te nemen met UWV Telefoon (0900-9294). Mijn collega kijkt dan wanneer je de betaling alsnog kunt verwachten.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team

3. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt, ik ga direct even bellen