ziek na zwangerschapsverlof en nieuw contract

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Yanna, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Hallo,

Ik ben door ernstige bekkeninstabiliteit in mijn zwangerschap nog niet hersteld en zit dus in de ziektewet. Nu heb ik werk gezocht dat ik beter zou kunnen doen dan mijn huidige werk. Ik heb me ingeschreven bij een gastouderbureau maar daar uiteraard nog niets mee verdiend omdat ik nog geen kinderen opvang. Nu maak ik me wel zorgen. Had ik wel dat contract moeten tekenen bij dat gastouderbureau? Of heb ik nu een probleem omdat ik een ziektewetuitkering heb?

Ik ben heel benieuwd naar uw antwoord!

groet, Yanna

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Yanna,

Je maakt je zorgen over het contract die je hebt ondertekend bij het gastouderbureau.

Ontvang je een Ziektewet-uitkering bij UWV en heb je geen werkgever?

Het is geen probleem om gedeeltelijk te werken naast je Ziektewet-uitkering.
    Ga je werken in een nieuwe functie? Geeft dit dan zo snel mogelijk door via het formulier
    ‘Wijzingen doorgeven als u een Ziektewet-uitkering heeft’.
    Het kan zijn dat je wordt opgeroepen voor een gesprek met de verzekeringsarts.
    Er wordt dan gekeken of de nieuwe werkzaamheden niet schadelijk zijn voor je gezondheid.
    Geef op het wijzigingsformulier aan dat je al wel een contract hebt ondertekend maar dat je daar momenteel nog geen inkomsten uit heeft. Zodra je de werkzaamheden als gastouder gaat uitvoeren dan kun je wekelijks je gewerkte uren aan ons doorgeven. Dit kun je telefonisch doorgeven via UWV Telefoon Werknemers 0900-9294.

Houd er wel rekening mee dat je inkomsten van invloed zijn op de hoogte van je Ziektewet-uitkering.

Ontvang je een Ziektewet-uitkering bij UWV en heb je nog een werkgever?

Het bovenstaande geldt ook als je nog een werkgever hebt.
    Ga wel in gesprek met je werkgever om te kijken of je nieuwe contract gevolgen heeft voor je huidige contract.

Actuele informatie over werken naast de Ziektewet-uitkering, vind je hier.

Ik wens je succes met je nieuwe werkzaamheden.

Met vriendelijke groet,

Mariël
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Yanna

Yanna Actief lid

7 aug 2013
    295
    6
    18
    Heel erg bedankt voor uw antwoord, we hebben het allemaal even uitgezocht en opgezocht wat u schrijft en het is ons nu in ieder geval duidelijk hoe het zit!

Deel Deze Pagina